Tjena!
Någon som har förslag på vad som kan orsaka ett bränslefyllt vevhus.
skotern ifråga är en Polaris 700 sks -01
Skotern kördes lungt i ett par kilometer ca 40km/h, sen dog ena cylindern
drog hem på släpvagn, rev ner den cylinder som inte hade nå komp (fingertest) och konstaterade ett helt bränslefyllt vevhus.
Cylinder kolv och ringar ser helt ok ut.
Förgasarn är väl den troliga banditen, men vad ska jag kika på där?
Flottören såklart, men sen då?
Har tömt vevhuset med sug, kan man montera ihop och köra sedan när felet lokaliserats och åtgärdats, eller är det mer att fixa/tänka på?
Någon som har förslag på vad som kan orsaka ett bränslefyllt vevhus.
skotern ifråga är en Polaris 700 sks -01
Skotern kördes lungt i ett par kilometer ca 40km/h, sen dog ena cylindern
drog hem på släpvagn, rev ner den cylinder som inte hade nå komp (fingertest) och konstaterade ett helt bränslefyllt vevhus.
Cylinder kolv och ringar ser helt ok ut.
Förgasarn är väl den troliga banditen, men vad ska jag kika på där?
Flottören såklart, men sen då?
Har tömt vevhuset med sug, kan man montera ihop och köra sedan när felet lokaliserats och åtgärdats, eller är det mer att fixa/tänka på?
Last edited: