insugnings gummin/reeds 700-02

madmagoo

Medlem
22 sept 2006
30
0
1
Sitter med besväret att bestämma vad jag ska köpa :/

Orginal gummin med reed 1415 :- stycket 2830:- + frakt

Boysen kit med korg o reed 3895 :- + frakt

Vforce3 kit med packningar och gummin 2680:- +frakt

Orginal känns bortkastat om jag fått allt rätt iom dom tydligen pajar jämt men mellan dom andra 2 ... skiljer ju en del i pris.

Hjälp :ciao:

/Johan

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
V-force håller bättre än orginal men ändå inte bra. Och sen kostar gummina "bara" 7-800kr när du måste köpa nya.

Boysen håller bäst och är dyrast. Skulle du nu behövs byta den lilla gummi biten som sitter på dom så går den på 80kr.

Men de beror ju på om du ska behålla skotern några år eller bya inom en snar framtid, då kanske det inte är värt att kosta på den så mkt.

madmagoo

Medlem
22 sept 2006
30
0
1
är inställd på att köra en säsong till iaf. är inte så sugen på att byta en gång till innan jag byter upp mig så jag kanske får slå till me stor släggan o beställa hem Boysen da.

/J

madmagoo

Medlem
22 sept 2006
30
0
1
Bytte till Boyesen igår ... fy faen va trögt det va att trycka in förgasarna i gummina.

Orginalen va typ mjuka som en kondom och boyesen va fruktansvärt trånga , fick Bruka en hel del våld för att tillslut få dom att ploppa in.

Startade på andra draget efter bytet känns bra iaf ... fick sänka tomgången lite låg på 1500 varv drog ner till strax över 1000.
Får se om den kommer o gå bättre me nya reeds :)

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
V-force håller bättre än orginal men ändå inte bra. Och sen kostar gummina "bara" 7-800kr när du måste köpa nya.

Boysen håller bäst och är dyrast. Skulle du nu behövs byta den lilla gummi biten som sitter på dom så går den på 80kr.

Men de beror ju på om du ska behålla skotern några år eller bya inom en snar framtid, då kanske det inte är värt att kosta på den så mkt.

Yo,vars köp du dom där gummina???mina gav upp ida,ha inte hunnit höra me nån handlare än (boyesen)