TOBE Waterchallenge i BACKE 2009 4 JULI

Christerj

Medlem
26 feb 2009
26
0
1
Det låter intressant yamaha_nisse, jag har aldrig sett en yamaha på vattnet, trodde inte dom tyckte om sånt.

www.watercross.se försöker vi sammanställa alla tävlingar som är och där finns nu info om TWC 2009 :)

Christerj

Medlem
26 feb 2009
26
0
1
Det är inte satt nått sista anmälningsdatum än men troligen blir det 1 vecka innan tävlingen, blir roligt att få se en Yamaha också, här har vi bara gubbar på viking 3or och venture 500 och att dom inte kör kan man ju förstå :)

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Nu blir det visst lite OT.
Yamma på vatten ! Hhmm.
SX 700 är grym på vatten med 32mm matta.
V-Max4 med 32 mm matta är också helt sanslöst. Trots sin tyngd. Den har så flack attackvinkel på boggin så det flyter riktigt bra.
Som en flatbottnad båt. Men sänk inte farten så skidorna dyker och få inte vatten på remmen.
V-Max4 ÄR tungbärgade.
SXR är lite jobbiga då främre dämparen i boggin är för mjuk. Det börjar bara hoppa, då dämparen ger efter för vattnet.
Men en kraftigare fjäder och spänn den rejält. Då funkar den också mycket bra. Byt gärna skidorna också.
Samma gäller ju för MM700.

Last edited:

Christerj

Medlem
26 feb 2009
26
0
1
Vi har redan 13 anmälda och 2 preliminära deltagare som det ser ut idag, jag vet inte hur många platser som är gränsen än men tror det blir 20-25, mer info om denna tävling och fler hittar ni på www.watercross.se.

Christerj

Medlem
26 feb 2009
26
0
1
Låter bra det, då får man äntligen se en Yamaha på sjön också :)
Jaså 20 platser, jag som tyckte dom skulle utöka det lite :/