TOBE Waterchallenge i BACKE 2009 4 JULI

Christerj

Medlem
26 feb 2009
26
0
1
Det vart tyvärr inte så bra som ifjol, jag tror vi behöver köra det över 2 dagar med kvalen första dagen och finalerna andra dagen för att hålla uppe intresset hos åskådarna.

Bärgningarrna drar ut en del på tiden men det beror på att det är så pass djupt där vi kör och vi har bara en flotte, vi ska försöka få ihop material till en till flotte till nästa år, sen så vore det bra att ha 1 eller 2 vattenskotrar som plockar upp förarna men vi fick inte tag i nån vattenskoter iår.

Men vad jag hörde från förarna så gillade dom banan och hoppet så där hade vi nog lyckats ganska bra.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Det vart tyvärr inte så bra som ifjol, jag tror vi behöver köra det över 2 dagar med kvalen första dagen och finalerna andra dagen för att hålla uppe intresset hos åskådarna.

Bärgningarrna drar ut en del på tiden men det beror på att det är så pass djupt där vi kör och vi har bara en flotte, vi ska försöka få ihop material till en till flotte till nästa år, sen så vore det bra att ha 1 eller 2 vattenskotrar som plockar upp förarna men vi fick inte tag i nån vattenskoter iår.

Men vad jag hörde från förarna så gillade dom banan och hoppet så där hade vi nog lyckats ganska bra.
Ja behöver ni nån hjälp nästa år så är det bara att ni hör av er. Vet att det finns några här i Rossön som ska prova att köra på vatten så det kan ju kanske bli att det finns en flotte här att tillgå också.

Vem vann Tobestället som lottades ut då? Jag kunde inte va kvar och se finalerna tyvär :(

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Trevlig helg i backe var det och som sagt lite synd att det tog sånn tid mellan heaten men vincent och grabbarna gjorde så gott dom kunde med bärgningarna :p Sen var det ett par skotrar som gav upp under tävlingens gång, frostys iq bluddrade mest, en annan polaris fick i sig vatten eller hur det var så nån kolv eller dylikt sa upp sig så den gick inte så bra efter de och tillsist när almostlakes mxz stod och körde motorn efter han tömt vatten osv så nöp den.

Den osänkbara reven.

En blöt ranger mountain precis upptagen.

Snabbservice i pausen mellan heaten.

Vrålade på bra ;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Trevlig helg i backe var det och som sagt lite synd att det tog sånn tid mellan heaten men vincent och grabbarna gjorde så gott dom kunde med bärgningarna :p Sen var det ett par skotrar som gav upp under tävlingens gång, frostys iq bluddrade mest, en annan polaris fick i sig vatten eller hur det var så nån kolv eller dylikt sa upp sig så den gick inte så bra efter de och tillsist när almostlakes mxz stod och körde motorn efter han tömt vatten osv så nöp den.

BILD

BILD

Den osänkbara reven.
BILD

BILD

En blöt ranger mountain precis upptagen.
BILD

Snabbservice i pausen mellan heaten.
BILD

BILD

Vrålade på bra ;)
BILD
***** otur han med Mtn 900an hade på slutet.. när ämparen slog runt så den låg på framsidan.. Å sen att den gjorde de samma igen vid starten..
Han sa till mig att den skulle ligga nånstans runt 240+hk :p

Kalle va ju iaf smart med att göra reven sin flytande :)

Inte kan de ha varit så att jag snackade någe med dig va? Jag snackade med en ***** massa folk under den dan :p Som jag sa tidigare så hade jag en vit långärmad tröja på mig under dan :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Jo, men spännbultarna hade ju böjt sig också så mattan vart tokslak. Ja det var ingen dum idé förutom när dom gatt flytta den så fort den dog på sjön :p

Haha nje tror inte de men såg däremot någon i vit tröja som somnat uppe i slänten mot handelsbanken :p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, men spännbultarna hade ju böjt sig också så mattan vart tokslak. Ja det var ingen dum idé förutom när dom gatt flytta den så fort den dog på sjön :p

Haha nje tror inte de men såg däremot någon i vit tröja som somnat uppe i slänten mot handelsbanken :p
Okej. Nja, de va nog inte jag, ja log å sov på andra sidan bort mot OK :p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
någon som vet vilka som va med från vilhelmina :)
Fredrik Andersson eller Krister Bergsten - Ski-Doo MXZ 800X -01

Jörgen Bergsten - Polaris Switchback 700 med lustgas

Peter Eliasson - Arctic Cat Mountain Cat 900 -03 borrad å trimmad till max.

De är killarna från almostelake som var med och tävlade

j.jakobsson

Medlem
13 jul 2009
6
0
1
Vilhelmina
Kristoffer Jakobsson från Vilhelmina var med och tävlade, han körde en gul summit 800 med lustgas, tyvär hade han inte hunnit koppla in lustgasen ordentligt så han kunde inte använda den, men nu till tävlingen i Åsele ska han nog ha fått ordning på det :)