A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Dynomite

Välkänd medlem
29 sept 2007
300
0
16
Norge

Boost, her er 250/350hk 1200 non ves Nos med 36mm ID stinger, denne + Rmk 1200ves ble nylig solgt pga plassmangel, begge kjøperne er lykkelige scootereiere :) men har fremdeles 2st iq 1200ves....som ikke er tillsalgs !!!

Last edited:

Dynomite

Välkänd medlem
29 sept 2007
300
0
16
Norge
Beklager:hmmmm: glemte å poste i "stinger"tråden, skal ikke skje igjen!
Asker...har du hatt iq,en på vekta (vågen)?

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
grymt byggt vill jag säga asker men jag har en fråga :p detta bygge är bara en skit hög enligt mig om man tittar på din EXTREMT GRYMT snygga fyrhjulingen du byggt, har du kvar den ?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
grymt byggt vill jag säga asker men jag har en fråga :p detta bygge är bara en skit hög enligt mig om man tittar på din EXTREMT GRYMT snygga fyrhjulingen du byggt, har du kvar den ?
En skithög kanske är att ta i ;) Men han har kvar den, står dock undanlagd för vinterförvaring nu... Men quaden är även den sjukt imponerande eftersom den verkligen är byggd från scratch, och efter egen design... Går som ett as gör den också ;)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Jag har inte vägt maskinen än, men det ska göras då det är intressant att se hur den ligger till jämfört med andra.

fax110: ja jag har kvar den quaden, funkar bara fint!

EDIT: Jag tog och laddade upp lite bilder på quaden på pixbox.

Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag tänkte först "vad är du för grinig idiot". Men nu vet jag vad du menar...

Helt SINNESSJUKT bygge! Anar på metallens nyans att det är rostfritt, eller?

Som Dyno skrev, man slutar bli förvånad... Hatten av för Asker, jag är förstummad. :yo:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
832
113
Kramfors
Det är guldkromerat (elförzinkad).

Helt otroligt vilket bra quadd bygge också!! vilken byggvilja!! Vad äter du? :biggrin1:,, Tänkte genast att du måste lyfta i cr 500 motorn i den som du har skräpandes :biggrin1:

Dynomite....Jag har fortsatt stinger disku i teknik tråden ---stinger

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Tack för kommentarerna på quaden, det värmer! :)

Nu har man fått klart navet till svänghjulet, anledning att jag vill göra ett nytt är för att få ut hela svänghjulet 2mm och bättre passning mot axeln, då den gamla konan inte var riktigt perfekt.

Så då åker det upp lite bilder...

En början.

Nu är det då inte mycket kvar att göra innan kolvarna kommer, dom måste bara komme nästa vecka!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Tog och gjorde något som borde sitta standard på iq:n
Ett par tåhooks, vilket man saknat på iq:n i vintras då original är väldigt grunda och lutar åt fel håll.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
832
113
Kramfors
Nu måste jag illhåga er att lätta svänghjulet mera..

Kolla in detta hjul jag toklättat 700 g !! Navet är först svetsat inv och sedan svaravde jag bara bort allt skit utv :biggrin1: Endast 2mm gods kvar in till magneterna runtom ytterdim!! Man måste spara upphöjningarna bara så pickup spolen kan räkna varvtalet!!

Thundercatterna kommer få en sådan lättning

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Nu måste jag illhåga er att lätta svänghjulet mera..

Kolla in detta hjul jag toklättat 700 g !! Navet är först svetsat inv och sedan svaravde jag bara bort allt skit utv :biggrin1: Endast 2mm gods kvar in till magneterna runtom ytterdim!! Man måste spara upphöjningarna bara så pickup spolen kan räkna varvtalet!!

Thundercatterna kommer få en sådan lättning
hehe, du är ju galen :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Inte för att vara ett arsle men ser inte antistab-hjulen ut att sitta mitt för en av raderna med invändiga drivkuggar?? Eller är det en "mock up matta" som sitter på och mattan som ska dit saknar invändiga kuggar?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Inte för att vara ett arsle men ser inte antistab-hjulen ut att sitta mitt för en av raderna med invändiga drivkuggar?? Eller är det en "mock up matta" som sitter på och mattan som ska dit saknar invändiga kuggar?
Det är en synvilla, antistabhjulen är ca 1.5-2cm från mattan och i den vinkeln ser det ut som dom hamnar precis i raden där kuggarna sitter.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Du är bra nog sugen på en premiär tur va?
Kan säga att jag iaf börjar bli sjukt sugen, det ska verkligen bli så fruktansvärt jävla spännande att känna på skotern eftersom det för min del blir helt ny framvagn, boggie och motor jämfört med förra säsongen :) Dvs typ en ny skoter, återstår ju att då om det är en bättre sådan :p
Men ja även Hansa börjar bli lite sugen misstänker jag för att känna på hur "nya" motorn går, och även han har ju en helt ny TSX framvagn :)

Även jag tyckte att det såg ut som det men jag kunde ju dubbelkolla själv och som sagt, det är en synvilla :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Det är en synvilla, antistabhjulen är ca 1.5-2cm från mattan och i den vinkeln ser det ut som dom hamnar precis i raden där kuggarna sitter.
Jajja, som sagt var, vill inte jävlas men var tvungen fråga då det såg lite skumt ut :hello:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
:becky: :becky: :becky: :becky: :becky: :becky: :becky: :becky: :becky:

Gissa vad det kan vara :eyebrows:

Ni kan ju tro att jag är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite glad just nu :cheesy:

Igår provstartades även motorn, fick dock jävlas halva kvällen med kass gnista. Började känna svetten rinna när jag blev nojjig på om CDIn var kass men det visade sig tillslut att switchen till mitt geniala (inte så genial nu då) stöldskydd va kass... Så efter det startade den och spann som en katt, eller ja som en katt på meth :cheesy: