Tänkte uppdatera lite, inte det mest intressant kanske eftersom skotern faktiskt börjar bli klar så kan jag börja på de sista detaljerna
Som variatorerna t.ex, delarna till primären ligger ju borttappat hos tullen i malmö typ men jag har iaf kunnat se över sekundären...
Den ska ha ny helix och fjäder anpassad för en trimmad 800 samt 144", hoppas SLPs rekommendationer stämmer hyfsat
Ny helix o fjäder som sagt
Gamla urplockad
Och eftersom vi inte har nått variatorverktyg får man helt enkelt vara uppfinningsrik :whistle:
Allt urplockat och rengjort, skivorna är även de rengjorda, dock bara med svinto och såpa nu, har tänkt gå på med lite bräkleen senare...
Gjorde även s.k delarin washers men tog ingen bild på det, får se hur bra de funkar
Har även jobbat lite på huven, påbörjade ju det för länge sen men det har legat på is rätt länge nu, har varit nojjig på hur jag ska få till det men jag satte igång bara och det verkar bli rätt bra ändå...
Såhär ser tre av gallren ut, det fjärde har jag testat att sätta fast på huven, gick sådär dock, började släppa på ett ställe... Men det satt bra allmänt så jag testade att sätta fast den biten som lossnade och med lite mer tryck under längre tid så vi får se hur det går :tape:
Har även satt fast likadana "fotkrokar" som asker nu samt värmeskölden är istortsett klar för montering, så ja det börjar helt klart närma sig
Edit. Har även laddat gpsen med friluftskarta så nu jevlar är man redo :cheesy: