A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Lysande! jääää-ar vilket gas-svar! Låter ju som en cross...

Nu vill vi ha en film med den på rullen i 140 blås! ;)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.002
113
Stora Blåsjön
Lysande! jääää-ar vilket gas-svar! Låter ju som en cross...

Nu vill vi ha en film med den på rullen i 140 blås! ;)
Just nu har den inte mycket till gassvar då den nästan surar ner sig på tomgången. Har inte rätt nålar i förgasarna och dom är inte justerad något än. Men det kommer nog att vara bra efter besöket hos Dynomite.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
:drum::scared: Härligt, nu är grejorna igång och bara en hel del finjustering kvar att göra, gissar att herrarna inte kommer att vara pigga på Nyårsdagens morgon:becky: men det är ni garanterat väl värda

:clap2::clap2::clap2:

Blir att köpa hörselproppar i storpack :)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tack för alla kommentarer :)

Hade ni bokat in något besök hos dynomite än? Eller står det i tråden, isf har jag missat de:p
Yes vi har bokat möte med Dynamite nu på fredag... Blir lite svettigt med nyår dagen innan, men vad gör man inte för att kunna köra så snart som möjligt

funkade 44o drevningen bra på 800 ?

och SA*AN vilka monster
jag är avis
Jo det fanns faktiskt inget som kändes helt off under körningen, men det kvarstår ju en del justeringar och labbande variatorvikter osv...
Och sen körde jag ju inte fullgas under nån längre sträcka så jag gick aldrig upp till maxfarten som denna drevning har heller. Så jag vet ju inte än hur den känns i högre hastigheter utan måste få testa på nån längre packad led först...

Härligt, nu är grejorna igång och bara en hel del finjustering kvar att göra, gissar att herrarna inte kommer att vara pigga på Nyårsdagens morgon:becky: men det är ni garanterat väl värda

:clap2::clap2::clap2:

Blir att köpa hörselproppar i storpack :)
Ja värd det borde man ju ändå va :)
Men det känns ju något tveksamt att man går all in på nyår när man måste fara vid fem-tiden dagen efter :yuck: :cheesy:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Ja värd det borde man ju ändå va :)
Men det känns ju något tveksamt att man går all in på nyår när man måste fara vid fem-tiden dagen efter :yuck: :cheesy:
:becky:
Tror inte det skulle vara något problem att få någon "hang-around" som kör om denne får stå tyst i ett hörn och titta på:blink1:

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
Jo det fanns faktiskt inget som kändes helt off under körningen, men det kvarstår ju en del justeringar och labbande variatorvikter osv...
Och sen körde jag ju inte fullgas under nån längre sträcka så jag gick aldrig upp till maxfarten som denna drevning har heller. Så jag vet ju inte än hur den känns i högre hastigheter utan måste få testa på nån längre packad led först...

okej blir nog bra det :)

tummarna upp :)

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
GRYMMA BYGGEN GRABBAR!!! har läst å följt eran tråd ett tag nu å man får bara höja på kepsen å tacka för tips å trix,håller själv på med ett iq800r bygge men inte på eran nivå,lite för mycket finanskris här :hahaha:

en fråga till bamsegrill.. såg att du har dragit kylsystemet förbi bromshooket nån annlednig till detta?