F6/F7 motor i snopro 440chassie?

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Seriekopplas, ja.

Du kan ta en bakre kylare från '02 SnoPro, men det är bara ett "flänsat" rör.
Det finns däremot en kylare som passar rätt bra, men jag kommer inte på rak arm på vilken det var.
Kolla dessa för lite idéer:
http://www.hardcoresledder.com/forums/index.php?showtopic=293595&hl=rear+cooler
http://www.hardcoresledder.com/forums/index.php?showtopic=83383&hl=rear+cooler

Okej, ja nå kylare borde man väl kunna få tag på billigt? men kopplar man slangen som ska till bakre kylarn från utgången på den främre? Sen från den bakre direkt tll motorn? lr är de nån som ha nån ritning bara på hur de ska kopplas? tacksamm för svar:)

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Okej, ja nå kylare borde man väl kunna få tag på billigt? men kopplar man slangen som ska till bakre kylarn från utgången på den främre? Sen från den bakre direkt tll motorn? lr är de nån som ha nån ritning bara på hur de ska kopplas? tacksamm för svar:)

Från motorns bottennippel in i främre kylare i nedre nippel, vidare till bakre kylares, fortsättningsvis runt baki, fram till expansionskärl och vidare till termostathuset.

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Nån som vet om det är möjligt att koppla in en vattentemp utan alltför stora problem? isåfall hur och var?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Fast han menade tempmätare :rolleyes: Iaf så jag tolkade vattentemp :p
Vad fan, hehe.
Det går lite fort ibland.

Vattentempen bör sitta på slangen som går från motorn och in i kylaren. Det är vattnet som går ur motorn, så där är det varmast.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Biltema säljer rörkopplingar mä uttag för tempmätare som man bara kopplar på slangen! dä borde väll va enklaste sättet å koppla in den på!

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
Biltema säljer rörkopplingar mä uttag för tempmätare som man bara kopplar på slangen! dä borde väll va enklaste sättet å koppla in den på!
Absolut! om det inte är så enkelt som jag hade det när jag satte 454:an i blizzarden: en simpel tempmätare med givare från ok macken, där passade givaren direkt på orginal tempgivares plats i toppen! :D

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38

Kommer inte ihåg exakt, men jag vill minnas att slangen är kring 3/4".
Biltemas adapter du pratar om (som fö är det enda alternativet av princip) finns bara ned till 28mm. Kan bli trångt...

Last edited:

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Hmm, ingen som vet nån sida där man kan få tag i et färdigt kitt då? med både givare, kabel å mätare?? En annan fråga medans jag ändå är på g,, passar 04ans snopro 440 primärvariator på 06ans 440 motor??

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Okej, tackar för svaren:) nu till nästa fråga, var kan man hitta en avdragare till ovanstående motor och variator?