Nytro turbo MTX

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Att du satt dit lyset igen tycker jag verkligen förbättrar utseendet, nu faller den mig absolut i smaken! Fan vad snygg skapelse!
+1 :clap2:

Sen tror jag att det skulle bli snyggare om du fixade en alu-ram till meshen på sidan och la den utanför plasten istället, typ som denna från 2 cool air vents...

Tycker det bara blir bättre och bättre varje gång man ser den, sen var inte mullret från den helt fel heller.. :biggrin1:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
:hail: tackar och bugar!! Alla är välkommna och titta och snacka lite skit! Kanske jag bjuder på lite kaffe med! :beer: :)

Jo BIG.. jag ska komma på något.. Kanske du kan hjälpa mig?? Du har tillgång till sånna maskiner va? :spy: Måste ju luska lite...

För i övrigt så funderar jag på att avyttra denna plast och skaffa nya sidokåpor. Men det kändes jobbigt!! Får se vad man gör.

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Jo BIG.. jag ska komma på något.. Kanske du kan hjälpa mig?? Du har tillgång till sånna maskiner va? :spy: Måste ju luska lite...

För i övrigt så funderar jag på att avyttra denna plast och skaffa nya sidokåpor. Men det kändes jobbigt!! Får se vad man gör.
Självklart hjälper jag dig, har just fixat lite vents till min nya maskin så det är lika bra att smida medans järnet är varmt :evil: :D

Bara att kasta iväg ett pm när du funderat!

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Apropå muller så var jag enda sen jag fick MCX grejorna förbannat sugen på ett undertunnel system-jag var bara inte sugen på ett rakt rör rätt ut...
Efter att ha sugit på saken i nån månad, mätt lite och funderat lite till har jag nu ikväll kapat isär och kortat ett MC-slipon i titan som jag kom över till rätt kurs. Den nya totallängden på dämparen blev blygsamma 26cm:biggrin1:
Skulle loppa ihop ett rör mellan turbo och ljuddämparen också var planen, men det stöp på att jag måste köpa en till rörböj imorgon, sen får vi se hur ljudet blir-antagligen blir väl ljuddämpningen relativt blygsam med så kort dämpare, men nåt må det ju göra. Återkommer med rapport hur det blev efter provstart-kanske man tom skulle starta en egen tråd.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Dämparen ligger på tvären med utblåset rakt bakåt mha en rörböj, hade velat haft utblåset riktat framåt istället men hittade ingen bra lösning-ville inte rikta avgaserna mot trycksidan på turbon. Ska ta en bild under dagen och posta så ser du hur jag tänkt-förutsatt att jag inte måste fara på jobbet, efter två månaders ledighet fick dom för sig att jag skulle jobba:( (Har haft lite pappaledighet och formellt slutade den igår, jag hade hoppats på att vara hemma resten av veckan)

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag tänkte komma upp på tisdag nästa vecka och ev komma förbi och kolla på din skoter då om det passar?
Ska byta matta på min nytro hos ntc då. :D Hoppas att den nya mattan blir mkt bättre den som sitter på nu har ju gått en bit över 1100mil.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
David. Klart det går fint! Jag håller ju till på ok, grabbarna på ntc vet MYCKET väl vem jag är. :p

Här kommer nu bilder på vart jag monterat bränslepump och btr. Blir mycket slang till slut. :) Men så länge det fungerar!

Bränslepumpen hörs inte lika mycket med denna montering som när den satt på "standard"stället nere under styrstången.

Och så en fråga. Ska jag ha utvändiga galler eller invändiga?
(snabba svar uppskattas..)

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Måste rösta på utvändiga galler då plastkanten annars ser "lite" ful ut...

Grymt bygge...btw

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Mycket sobert bygge måste jag tillstå, vilken mekarglädje du måste ha
själv blir jag less bara att byta tändstift men fick en smärre hjärnblöding
tog och fullskonade mattan (76st) så man önskade ibland att man hade ditt driv och kunnande och minst sagt stora uppfinningsrikedom så det
finns bara ett ord...........gediget.

PS. hoppas denna tråd alldrig tar slut.

D

Deleted member 9532

Antingen utsida, alternativt en list som täcker plastkanten =)

Snyggt bygge!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu har jag hunnit att flytta ventilationsgallerna. Blev mycket bättre!!

Tycker den ser riktigt arg ut!
Men med en fin förarmiljö. :)

Nu känns det bara som att det kanske skulle sitta fint med en ny lyftbåge.. :)

Såg då ett bevis att fjädringen har gjort vissa framsteg på 20år.. :p

Klart för nu.. Kanske hinner få lite åkbilder i helgen då.. om det nu inte blir 30grader kallt.. (burr)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Mycket sobert bygge måste jag tillstå, vilken mekarglädje du måste ha
själv blir jag less bara att byta tändstift men fick en smärre hjärnblöding
tog och fullskonade mattan (76st) så man önskade ibland att man hade ditt driv och kunnande och minst sagt stora uppfinningsrikedom så det
finns bara ett ord...........gediget.

PS. hoppas denna tråd alldrig tar slut.
Måste bara tacka för den största komplimang jag någonsin fått!! Tackar och bugar!!

Och självklart tack till er alla som läser och följer mitt bygge!

PS. denna tråd kommer nog att ta slut, men sambon ska ju ha en skoter med.... :) DS.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tänkte att tills jag har ett eget videoklipp kan jag ju bjuda på ett klipp på "barnvagnen", dock inte med ägaren utan med hans lillebror vid spakarna.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=EVuhzoBTk3M[/ame]

Nu ska jag ut och gasa! Det är kul med turbo!