Jo kompisen som kör det kittet har väl hunnit typ 10-12mil och är jättenöjd!!Funkar d bra ännu 180 kittet?
lite intresserad för jag har ett sånt på väg
Hur stor är plånkan?
Detta måste vara det grymmaste projekt jag nånsin följt.
Blir urläckert, väntar på film!
Tjena!Haha!! Jo du, den är gooode tom nu mer.. Och då kan man fråga sig om det är värt det..
Tack så mycket! Och jo film ska fixas fram, nu börjar den ju vara nästan "klar"..
Glömde ju säga att tunneln rockar verkligen!! Hur brutal som hälst inne i skogen!! Inte en flinga med snö på fotstegen, och världens grepp hela tiden! Blev lätt som den att bryta omkring i skogen med tack vare fotstegens utformning. Underbart!! Som en bal på slottet!! (just sett askungen med lillan)
Tjena!
kanon bygge..
Hur känns den att köra med alla lättade komponenter ?
Hann du köra nått helt stock så du har nått att jämföra med i vikt väg ?
Kul att veta vad hon väger idag ?
tackar för svaret!Tackar!!
Jo den känns fin som bara den.. Men nu ska jag säga som jag alltid säger, vikten betyder inget. Det är hur den är balanserad som är det vitala. Lovar dig att om du inte visste vad en apex vägde så skulle du tro att den var lättare än en summit xp 800. För den är SÅ mycket mer smidig. Så, då var jag klar med mitt ot.
Och nog är den lättare, minst 20kg lättare. Skulle gissa på en fulltankad vikt på ca260kg. Kanske just under. Men den ska vägas. Nog har jag kört MTX:ar stock, jobbade på yamaha förra vintern. Och det är en kuselig skillnad, den enda som går att jämföra är årets MTX. Varje del jag bytt har kännts i hur maskinen beter sig i snön. Ganska fantastiskt faktiskt..
Däremot så märks det inte så stor skillnad i motoreffekten fast jag tagit ner den till ca240hk. Konstigt det där??
Hoppas du blev klokare av det där..