Reservdelar/service stötdämpare

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
Tjenare nu är det så här att jag och min bakdämpare på ski-doo´n kommer inte riktigt överens, jag har under vintern ställt om den fram och tillbaka och tillslut bestämt mig för att shimsa om boggiedämparna.
Men problemet är att efter all justering av högfartsmuttern (RÖDA på bilden) som är ganska klurig att komma åt att skruva på så har den börjat rundats och nu undrar jag om det går att byta ut den där när man servar den?

Inte min dämpare, men en likadan

MVH Grovestream

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
Ja man tycker ju det, men jag har sökt reservdelar och inte hittat några så det kanske blir svårt då dom är gjorda i Japan.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Vilken modell och vilket år pratar vi om, det går att beställa ventil till XP-RS från racingavdelningen, kan kolla om det går att få tag på till orginal, alternativt är ju om den som ska renovera dämparen har en skrotad som han kan ta delar från.

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
Vilken modell och vilket år pratar vi om, det går att beställa ventil till XP-RS från racingavdelningen, kan kolla om det går att få tag på till orginal, alternativt är ju om den som ska renovera dämparen har en skrotad som han kan ta delar från.
Är till en tnt 09, skulle ju vara kanon om det fanns att få tag i.