REV 600 ho -03

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Tjena.
Har en Bond edition REV 600 ho 2003 helt orginal.

Vad är det för drevning orginal, vad rekomenderar ni?

V-kitt, bra och billigt?

Alround vill ja ha den, lös-snö, ledräser, samt lite km/h på sjöar. Har köpt 1+1 dyna så vi blir 2 på den.

MVH
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har den kvar bäverarslet? isf bygg om den..
www.ronniesmailorder.com kika på sprängskissen dära så står de hur stora drev du har..klicka bara på OEM och välj snowmobile sen skidoo..
sen väljer du modell.

sen drevar du ner den 2 kugg:) antingen höjer stora eller minskar de lilla..
 

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Japp, bävern är kvar :D Alltså, visst den e ful och man kan inte köra på rullarna, men finns det andra nackdelar med den?

kk, 2 kugg, låter som jag tänkt mig då, behöver jag byta kedja då med?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Japp, bävern är kvar :D Alltså, visst den e ful och man kan inte köra på rullarna, men finns det andra nackdelar med den?

kk, 2 kugg, låter som jag tänkt mig då, behöver jag byta kedja då med?
var väl så att det la sig slask mellan bävern och mattan och frös fast mattan?
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Köp ett 22kugg lilldrev (24 är original) och spänn kedjan bara. 250kr från duells har jag för mig. Ta bort bäverhelvetet och hitta på nåt annat dit bak. Bocka till en aluplåt och lägg nån förstärkning och en rejäl lyftbåge. Skidorna måste man också byta, dom är värdelösa. En 38/44 matta (+non-slip) och ett variatorkit är ju också trevligt, men det kommer väl eftersom :) Man kan ju inte sätta allt på en gång.
Har satt ett cudney racing kit och en 44mm back country matta på min rev 600 men har inte hunnit prova det ännu. Skidorna har jag bytt till beg CTRL-skidor från lynx. Mycket bättre än dubbel-stål skidorna!!

Börja med drevet, bäversvansen och kanske en styrhöjare så den går att köra med. Den blir svag och svår att smyga runt i skogen med originaldrevning och går dåligt i snö med svansen.
 

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Okej, tack för tips.
Blir väl att plocka bort bäversvans dyngan.

Vart köper man V-kitt då? Och vad ska man gå efter där?
 

Asten

Medlem
11 sept 2007
24
0
1
kalix
Lånar tråden lite, vad är det för drev på en rev 600ho -07? alltså inte x-rs modellen. Kan inte hitta och har bytt till 44mm matta så tänkte dreva ner den 2 kugg :)
 

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
De smartaste du kan göra är att beställa v-kitt ifrån usa där är dom riktigt billiga, Kjmotorsports.com har jag beställt ifrån flera gånger och dom är väldigt lätta att ha och göra med. och sen när du beställer säg att dom ska skicka de som en gåva så slipper du momsen och tullen här i sverige :)