500 är nog på tok för mkt.jag har 350 i min när de är -20 ute typ.. du måste alltid tänka att du ska gå ner lite i bestyckning.lr ganska mkt när du lägger till atacc eller dial a jet..för dessa lägger till soppa (rätta mig om ja har fel om atacc).. alltså du stryper ju inte flödet inte till förgasarn utan du ger mer soppa..tillsätter liksom..vilket gör att du måste gå ner på huvudmunstycket ett par enheter för att jämna ut de hela..
och du ska även ha i bakhuvet att du bestyckar inte till -30 minus om du ska köra i +15.. för -30 och upp till +15 så är de stor skillnad..du ska alltså ta ner munstycket när de blir varmare..
tror inte du ska få din maskin att varva 9100 varv...då ska du ha PRO veven samt allt där till.då proveven har kortare slag gör att den kan varva mer utan haverier..
min varvar kring 7500 nu.vilket är lågt..ska ha upp den till iaf 8200..då borde ja få ut något mer ur piporna.
de du inte får om dessa nu har 9100v för peaken (vilket låter otroligt:S). så får du inte ut de sista ur piporna om du inte får motorn att varva så mkt dvs...
hade då satt så att den varvar kring 8200 iaf.då fåru en maskin som kommer gå bra
du kommer inte bli besviken.
hade jag varit dig hade ja satt pipor..jag är riktigt nöjd över min.och den går inte som den ska ens
...ett jäkla gassvar och man känner att de inte bara är en std motor under huven..
de du ska tänka med pipor är att dem bildar MKT värme..vilket gör att du INTE ska ha öppna filter.du kommer tappa mer än du vinner på de..sätt originalburk och helst halsen därtill.och modda lyktplasten där uppe..kan ta ett foto hur jag har gjort så får du ser hur de ser ut i min..då får motorn hyfsat med friskluft iaf