Zr 800 -02

Hellrazor

Medlem
28 nov 2009
14
0
1
tja.. håller dom bra, något fel som är vanligt på dem, rymms en 44mm matta orginal, brukar efi'n tjorva något, vad ska man ha för slutburk? :)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Skottsäker motor med mycket krut, EFI'n är problemfri enligt min erfarenhet av den.

Ska du ha 44mm matta måste du iaf byta till mindre drivhjul, annars tar det i fram och då är ju så klart no-slip att föredra då du slipper att mattan rappar, har dock aldrig själv monterat en 44mm på en zr så jag kan inte säga säkert att den ryms i tunneln, däremot en 38mm och den gick dit utan problem men det är inte mycket utrymme kvar.

Och till sist så ska du ge fan i att byta slutburk! ;)

snopro440-07

Medlem
13 jul 2009
10
0
1
Älvdalen
Skottsäker motor med mycket krut, EFI'n är problemfri enligt min erfarenhet av den.

Ska du ha 44mm matta måste du iaf byta till mindre drivhjul, annars tar det i fram och då är ju så klart no-slip att föredra då du slipper att mattan rappar, har dock aldrig själv monterat en 44mm på en zr så jag kan inte säga säkert att den ryms i tunneln, däremot en 38mm och den gick dit utan problem men det är inte mycket utrymme kvar.

Och till sist så ska du ge fan i att byta slutburk! ;)
nej de går inte att trycka in en 44mm matta de är nästan så att en 38mm matta tar i tunneln.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Vi monterade 8t non slip och 44a på polarens zr 800-02 förra året så de går visst. Fick kapa av skenorna i framkant ett par cm dock för att de inte skulle ta i drivhjulen.

gick även att höja styret 4 tum utan att förlänga nåt.