Hej, har en Ski-doo mxz 440x 2002, totalrenoverade hela skoter och efter ett tag börja den gå på en cylinder, så jag böt stift å rengjorde gasarna, också gick den ett tag då gjorde den samma sak igen, så jag böt munstycken flera gånger å flytta nålen å höll på, sen en annan gång var de fukt/lite vatten i ena förgasarn så en rengörning till av båda,, men icket, nu idag så testade vi "rycka" i tändkablarna när den stod på tomgång (på en cylinder fortfarande) då knakka den andra i, så vi köpte BEGANGNAD tändspole från en 800, men vi tog bara ena tändkabeln och testa,, kan de vara värt att köpa en SPRILLANS ny tändspole + kablar+ hattar??? men de kanske är nå i gasarna åxå, för vi rengjorde stiftet och efter det gick den ett tag tills man släppte gasen och gasade upp han igen, då börja den gå på 1 cylinder igen och bååååa :S men det vore konstigt om det var något med förgasarna för den har ju gått bra med denna instälning jag har nu tidigare,, och förgase brukar ju aldrig krånga såvida de inte är bestyckning elr nå,,, om ni vet nånting, bara nå tips så skriiiv!!!!!! måste få den att gå nu när lovet har kommit!
Tack på förhand
MVH Tobbe
Tack på förhand
MVH Tobbe