Guide : Skoteråkning i Gördalen.

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Va tror ni om fortsättningen för gördalen då vågar man köpa en stuga där? Frun har tydligen nån kollega som lurar på o sälja var de inte på tapeten med en massa förbud för ett tag sen? Hur stor är efter frågan på o hyra boende där

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

E

ejwbegysv

Har missat detta, det är mycket stor efterfrågan på tomter/hus i Gördalen fortfarande.. Stugförmedlingen som Gunilla Staff har hand om är i stort sett fullbokad varje helg så länge det finns snö att köra på (ca 10 olika hus).

Jag har själv köpt en gård och har en till på g nu..

Dom kan aldrig stänga av Drevfjället för skoteråkning.. Då blir det laglöst land där och alla kommer att skita i reglerna..

För er som vill ha koll på tempen i byn så är en ny tempmätare nu installerad:
http://www.gordalen.nu/sv/html.asp?ID=277

E

ejwbegysv

Nja.. tycker nog det är för långt att åka från borlänge för att köra just nu i Lillådalen.. behövs ett ordentligt snöfal ltil iaf.

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Börjar klia orväckande mkt i gastummen på en annan nu! Går det att åka till helgen mån tro?
Skulle behöva få ihop ett par mil på iaf två nya maskiner i gänget, är leder mm körbara?

Behöver snö under matta/skidor. Inge puder krav :)

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Vill man plöja ihop mil för inkörningen skulle inte jag åka runt i Gördalen då deras ledsystem inte är mycket att hurra för, men friåkningen är på topp. Då går det betydligt smidigare att klämma mil runt Funäsdalen/Lofsdalen/Vemdalen. Där får du ihop 25mil per/dag utan att gå av på mitten.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Polarn som har stuga i Lofsen var upp förra helgen och körde ett par mil. 30 cm enligt honom.

E

ejwbegysv

Kenth : ja en norrbagge som ställde sig där tyvärr.. ska försöka flytta stickan till jul...