CF8 vs Switchback 800

PeeTeR

Medlem
27 dec 2009
10
0
1
Hedemora
Tjenare.

Har vart och kollat på en Arctic crossfire 8 idag. Sen var jag till en polaris återförsäljare och han rekomenderade en Dragon switchback 800 för jag vill både kunna köra led och lössnö funderar även på en Assault. Enligt återförsäljaren gick Assaulten inge bra på led, stämmer det?

Vilken utav de här tre maskinerna ska man välja?

Åker mycket led men det blir en del lössnö också

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Dragon switchback 800 går bra på led och bra i lössnö. Har en kompis som haren och han åker både led och lössnö och han är grymt nöjd han har en -08

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
En Crossfire är inte dålig på leden, går köra riskugt fort på led med en sån. Och sen när du väl svänger ut i lössnön så kommer du att bli förvånad över hur bra man tar sig fram med en Crossfire. Crossfire 800 -09 är utan tvekan de mest lättkörda och underhållande maskin jag nånsin har kört :) Vet ju inte nu vilken årsmodell av Crossfire du har kollat på men tror inte att du skulle bli besviken med en sån.

Assault går att köra på led, visst det är ingen ledmaskin så du kan ju inte förvänta dig att du ska kunna hänga med korta skotrar efter leden men nog går de att stå på ganska bra efter leden ändå :)

PeeTeR

Medlem
27 dec 2009
10
0
1
Hedemora
En Crossfire är inte dålig på leden, går köra riskugt fort på led med en sån. Och sen när du väl svänger ut i lössnön så kommer du att bli förvånad över hur bra man tar sig fram med en Crossfire. Crossfire 800 -09 är utan tvekan de mest lättkörda och underhållande maskin jag nånsin har kört Vet ju inte nu vilken årsmodell av Crossfire du har kollat på men tror inte att du skulle bli besviken med en sån.

Assault går att köra på led, visst det är ingen ledmaskin så du kan ju inte förvänta dig att du ska kunna hänga med korta skotrar efter leden men nog går de att stå på ganska bra efter leden ändå
Det är nya maksiner jag kollar på (-10). Är väl mest inne på crossfiren eller switchbacken, eftersom Assaulten verkar svår att få tag på i Dalarna. Men du skulle ha valt crossfiren?

Last edited:

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ska man köra mer led än lössnö tror jag på Switchbacken. Ska man köra mer lössnö än led så är Crossfiren rätt maskin. Jag säger crossfiren då det känns som en mer renodlad Crossover än Switchbacken. Har lite mer kussar också ;)

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Är grymt nöjd med min Crossfire 800 SP -10 dom 25 milen jag hunnit köra.. kan starkt rekommendera ;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Det är nya maksiner jag kollar på (-10). Är väl mest inne på crossfiren eller switchbacken, eftersom Assaulten verkar svår att få tag på i Dalarna. Men du skulle ha valt crossfiren?
2010ans Crossfire är ju i grunden samma maskin som -09 men med mer effekt så den måste bara bli ännu bättre :D Ja, jag hade alla dagar i veckan tagit en Crossfire :) Spec sen dom gjorde dom längre förra året :)

4

426H

Hade aldrig vågat köpa en polaris 800 efter allt rackel det var på dom motorerna förra året. Visserligen har dom uppdaterat en hel del till i år men vad jag hört är den fortfarande inte 100. AC 800:an är ju en helt ny motor så det är också lite av en chansning. Men jag skulle nog valt crossfiren. Det är den mest lössnöanpassade crossovern och nya motorn verkar ju gå riktigt bra!

PeeTeR

Medlem
27 dec 2009
10
0
1
Hedemora
Tack för all hjälp. Det vart en crossfire 8 idag. Ska hämta den imorgon, sen blir det direkt till fjällen för premiärturen;)

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Mycket bra val PeeTeR.
Är så sjukt nöjd med min just nu.
var snäll på gasen bara ;) its a wild one!

TylerD

Aktiv medlem
8 sept 2009
86
0
6
Dalarna
Jag och PeeTeR har varit ute och tagit preimärturen idag. Dock lite dåligt med snö i sälen. Men vilken jäkla maskin. PeeTer är hur nöjd som helst!;) Bilder kommer imorgon då jag tar med systemkameran på turen imorgon;) Gott nytt på er !