vad för skoter?

skoter_geek

Medlem
11 dec 2009
32
0
1
snart är det dags för mig att köpa skoter.
så då undrar jag om nån har nå tips på en bra skoter som inte kostar allt för mycket (30.000-80.000).
det ska gå att köra i lössnö och att kunna hoppa med (inte precis dom största hoppen man kan hitta):hello:.
det ska vara en 600.
och så ska den vara så brännsle snål som möjligt.
har funderat på en Ski-Doo MXZ X-RS 600 SDI.

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Kusin min ha en Ski-Doo MXZ X-RS 600 SDI och han är hur nöjd som hälst med sin.
och den drar ungefär 2 - 2,5 liter/ milen. Och han tycker det är en bra lekskoter

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
En MXZ X-rs låter som ett bra alternativ. Har en kompis som kör med en sån, har lagt på 44as matta o v-kit. Går överförväntan utanför spåret, är själv förvånad att en kort kan gå så bra.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
En MXZ X-rs låter som ett bra alternativ. Har en kompis som kör med en sån, har lagt på 44as matta o v-kit. Går överförväntan utanför spåret, är själv förvånad att en kort kan gå så bra.
Du tror inte att det har med föraren att göra.....jag har märkt att det har mycket mer med föraren att göra än skotern om den går bra utanför leden eller inte.

Men den skotern blir nog bra om man tycker en 600 räcker...bränslesnål har nog också mer med föraren att göra än skotern många gånger.

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Du tror inte att det har med föraren att göra.....jag har märkt att det har mycket mer med föraren att göra än skotern om den går bra utanför leden eller inte.
Håller med, handlar faktiskt mycket om vem som kör. För att inte glömma hur han fick ge järnet på vissa ställen dom längre maskinerna bara kunde "puttra" upp. Men, upp kom han då. Handlar ju om en helt annan körstil bara.