Ja är som sagt bara värden där som jag vill ha som är extremt säkra bestyckningar!
Kör själv på en 400 - 1200 moh beroende om jag är här hemma eller uppe i stugan o kör!
Så jag vill försöka få till den så det går hyfsat både hemma och där uppe!
Ska ändå in på 50 mila servicen nu, så då hör jag nog med återförsäljaren han har bra koll på det där!
Hjälper dig om du vill..
Hade rekomenderat 600-1200meter och ner till Minus 9grader 400 mainjet el 410mainjet och nålen i läge 2# (alltså näst magraste nålläget, håll nålen med dom 5spåren uppåt och andra uppifrån 2#) hade blivit en bra allround bestyckning.
98oktan i tanken och glöm inte isopropyl baserad booster, finns att köpa hos polaris ÅF (detta är bara för att undvika isproppar mkt viktigt)
Med denna bestyckning kan du köra med när det är ner mot minus 15-20grader kallt på 600-1200meter antar att du inte kör när det är kallare än så..
Och inga problem nere vid havsnivå ner till minus 10grader..
Polaris bestycknings tabeller är mkt safe och speciellt med vårat något bättre 98oktaniga bränsle därför denna bestyckning.
Kör du generellt i kallar väder än så måste du börja skifta munstycken för att hålla en bra effekt.
Brukar själv använda samma bestyckning som jag här rek. och 98oktan plus tillsats i tanken i mina tidigare förgasar polaris med knacksensor vilket har fungerat fint.
Att röra lågfarts munstycken hade jag inte gjort, för att inte göra den farliga kolvbrännar 1/4delsgas - 3/4 delsgas läget ännu mer känsligt..
Bättre justera med mainjet Uppåt eller neråt beroende på fet/snål och sedan hålla nålläge rätt rekomenderat höjdöverhavet e-clip läge.
Annan sak som är viktig är bränslet.. som tex i denna bestyckning.
Håll dig på 98oktan..
tankar du i 95oktan kommer skoter gå farligt nära för snålt speciellt om det är kallar väder, eftersom 95oktan innehåller 5% ethanol vilket gör att skoter får i sig en mindre del bränsle och större del luft än 98oktan (vilket inte innehåller 5% ethanol).
98oktan brukar vara rekomenderat vilket är närmast lik premium bränslet i usa
Jag har hört att 600rr gått mycket fett och bluddrigt, istället för att röra i lågfart så läs av bestyckningetabell ordentligt eftersom mellan
höjdskillnaderna/tempskillnaderna innefattar en nålsänkning. Vilket jag gissar många missar.
Denna är viktig att följa om tabellen ska ha sin rätta effekt.