kedja och drev till en edge x 600-01a

buffy82

Aktiv medlem
2 feb 2009
58
0
1
österbybruk
hej
jag har en edge x 600 01a och köpte en 72 länks kedja (74 0rginal) och 21 drev på lilla (23 oeginal), 39 orginal på stora.. men kedjan e för kort... räcker det om ja köper ett 20 drev till lilla eller måste ja gå ner till 19 för att de ska gå med nya kedjan?
Och måste jag göra nått med variatorn eller e det bara byta och gasa?
 
6 sept 2009
14
0
1
Vet inget om just din skoter, men bytte just båda dreven på min karibo (plockade bort backen) och minskade drevningen totalt med kanske 5 - 7 kugg. Plockade bort två länkar ifrån kedjan och den blev väldigt tight.

Så ett tips, tänkte inte 1 kugg = 1 en länk :)
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
hej
jag har en edge x 600 01a och köpte en 72 länks kedja (74 0rginal) och 21 drev på lilla (23 oeginal), 39 orginal på stora.. men kedjan e för kort... räcker det om ja köper ett 20 drev till lilla eller måste ja gå ner till 19 för att de ska gå med nya kedjan?
Och måste jag göra nått med variatorn eller e det bara byta och gasa?
hehe:) gjorde exakt samma misstag förra veckan. (edge 600 -02)
köpte 72 länks kedja samt monterade 21kugg på övre, men icke, kedjan blev för kort...
drog dit ett 20 drev så passade det perfekt!:ciao:
mvh/mattias
 

buffy82

Aktiv medlem
2 feb 2009
58
0
1
österbybruk
hehe:) gjorde exakt samma misstag förra veckan. (edge 600 -02)
köpte 72 länks kedja samt monterade 21kugg på övre, men icke, kedjan blev för kort...
drog dit ett 20 drev så passade det perfekt!:ciao:
mvh/mattias

ja de låter bra för mitt 20 drev ligger på posten och borde komma idag eller imorn.. känner att suget börjar bli stort nu när de börjar bli bra med snö ute...
vart de stor skillnad på din efter drevningen?
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
ja de låter bra för mitt 20 drev ligger på posten och borde komma idag eller imorn.. känner att suget börjar bli stort nu när de börjar bli bra med snö ute...
vart de stor skillnad på din efter drevningen?
ska jag va ärligt så har jag knappt kört med original drevningen. köpte den i höstas av en kompis och har precis bytt matta på den, när jag ändå hade kedjehuset öppet så passade jag på att dreva ner lite....
men jag är väldigt nöjd med hur den går nu iaf:becky:
mvh/mattias