krängningshämmare på edge 600 01?

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har tagit bort på min edge..tycker det är en mycket roligare maskin nu.. Går leka hur man vill i snön.. spänn på framdämparna lite grann bara.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
har inte hunnit köra så mycket ännu men det lilla jag har kört så har jag inte märkt så mycket..men jag har spänt upp mina dämpare en del.. Du märker nog av det först i högre hastigheter på led då den blir lite "tippig"
 

buffy82

Aktiv medlem
2 feb 2009
58
0
1
österbybruk
har inte hunnit köra så mycket ännu men det lilla jag har kört så har jag inte märkt så mycket..men jag har spänt upp mina dämpare en del.. Du märker nog av det först i högre hastigheter på led då den blir lite "tippig"

ok.. e de fjädern du har spänt på?
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
tänkte kolla om nån har plockat bort dom nån gång och isf om de vart bättre eller sämre?
jag kapade bort den på min 600x 2002 och satte dit iq440 framfjädrar från 2005 års och den var grym!
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag köpte mina beg på blocket, det var av en händelse det blev såna, men det var mycket hårdare än pennfjädrarna som satt där original.

syns bilden?

mvh
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
en stor skillnad är att fjäderin inte sjunker ihop lika mycket som originalfjädern. den är ju jättemjuk. samt att den stöttar upp bättre om du ska köra någelunda fort och svänga.
mvh
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
som sagt byt fjädrar annars blir den inge bra alls efter led, körde av min och den vart visserligen lättare att burka med men efter led är den inte alls lika bra trots att jag har spänt på fjädrarna
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
jag köpte mina beg på blocket, det var av en händelse det blev såna, men det var mycket hårdare än pennfjädrarna som satt där original.

syns bilden?

mvh
Är nog dålig på att leta men jag hittar inte nån bild på den!

mvh
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
ser riktigt bra ut! Måste nog fan investera i såna jag med... Vad fick du ge för dem?
Hittade några nya i staterna för ca 125$ ex frakt m.m.. Men ser att det finns 2 sorter..Antar det är hårdheter!?
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
ja du, jag köpte dem på blocket för flera år en, jag har inte kvar skotrern, men det blev mycket sportigare med dem. jag tog dom av ett par iq framdämpare jag köpte.