avgassmällar/misständning zr580 efi

anson

Medlem
4 jan 2010
38
0
1
Skotern har stått ute ca 2 år pga statorhaveri...
Har bytt stator och gått igenom maskin. När jag ska starta puffar han till på första rycket och sen är det som han surar ner sig/ är helt död.
Tar jag sedan ur stiften och blåser rent börjar samma sak igen, puffar/smäller högt för att sen bli helt död.

Vad tror ni ?

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
ny soppa i tank och bort med gammal ur förgasare
nya / rena tändstift så borde det funka bättre så länge du har gnista och rätt avstånd på stiften.

N

N_w

statorn monterad rätt? så den inte är vriden, kan finnas markering på svänghjulet eller block får diffa någon grad

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Har du kollat kompet i skotern?`För på min Rev så small han då man startade + stängde av den samt la i backen de va kolvringarna som inte höll tätt! Så kolla kompet då ser du snabbt !

// Tomas

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Har du kollat kompet i skotern?`För på min Rev så small han då man startade + stängde av den samt la i backen de va kolvringarna som inte höll tätt! Så kolla kompet då ser du snabbt !

// Tomas
hade samma problem på min, de var bara insugsgummina

N

N_w

jaa, det där med att det kan vara insugsgummina är ju att den får för mycket luft och för lite soppa som oftar orsakar avgassmällar. Kan vara nått annat igensatta munstycken m.m

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
hade så på min gammla zr 800 -02 då hade det kommit in fukt i några kontakter kan vara värt att kolla