Assault 800 -09/-10

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
jag skulle nog inte köpa en ski doo.
jag bytte från ski doo till polaris.
fast skrotax är ju fina MEN dom äter remmar. 4 remma på 125 mil är inte billigt

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Kan hålla med om rem problemet.
På 600an funkar de hyffsat, 75-100mil/rem har jag kommit på mina remmar.
800an 25-50 mil/rem med dom jag kört med som kör summit xp.
Brorsan har 0 mil på sin summit xrs så kan återkomma efter första rem bytet och säga hur långt han kom.

Dom sa på kalix maskiner att "rekordet" en köpare hade kommit på en rem var 6 km innan den var skrot. Då antar jag att den inte var nån inkörning av remmen han gjorde, men ändå.

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
Kan hålla med om rem problemet.
På 600an funkar de hyffsat, 75-100mil/rem har jag kommit på mina remmar.
800an 25-50 mil/rem med dom jag kört med som kör summit xp.
Brorsan har 0 mil på sin summit xrs så kan återkomma efter första rem bytet och säga hur långt han kom.

Dom sa på kalix maskiner att "rekordet" en köpare hade kommit på en rem var 6 km innan den var skrot. Då antar jag att den inte var nån inkörning av remmen han gjorde, men ändå.

det är ju helt sjukt.
enligt säljare på kalix maskiner i luleå så har ingen kommit in å gnällt på att 2010 tagit rem.
dock har säkert inte folk kört så mycket ännu

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Ja min Switchback 800 -09 har ätit 4 dyr remmar på 85 mil men nu ska dem kolla hur shysteringen av motorn är...
Samt så har jag nyligen monterat ett 2 kugg mindre drev och så ska jag modda sidokåperna... och det ska nog bli bra då tror jag!

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
Ja min Switchback 800 -09 har ätit 4 dyr remmar på 85 mil men nu ska dem kolla hur shysteringen av motorn är...
Samt så har jag nyligen monterat ett 2 kugg mindre drev och så ska jag modda sidokåperna... och det ska nog bli bra då tror jag!
inte billigt:(
min assault har då gått ca 80 mil och är fortfarande inne på remmen som satt på sen ny

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Brorsan har då gett upp nu, efter 20 garanti rep. Så nu kör han summit xrs istället.
Jahopp, det blev ett byte.

Du/ni får hålla oss informerade om vad han tycker om den.

Synd på Assaulten att det verkar vara så mycket rackel..:sad2:

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Min sb -09 är forfarande inne på förstremmen efter ca 70 mil och inget märkvärdigt remslitage. (originalrem)

Jenson88

Medlem
17 jan 2010
46
0
1
Borgafjäll
Är ju liks förbannat assaulten jag är sugen på... Den ser så jävla brutal ut :p
Men det luktar mer och mer lynx, antingen X-trim eller RE 800. 2010 :)
Har dom förstärkt upp lynxarna så att dom håller eller måste man klä upp dom med lite förstärkningar innan man släng dom utför borga-hällan?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se

Japp, byte blev de till slut.
Han har inte hunnit köra så mycke ännu, bara från boden till harads idag.. Men imorgon ska vi lasta å fara uppåt kronohållet igen, så då lär de ju bli några mil :D

E

ejwbegysv

Summit XRS:en är en mycket trevlig maskin som verkar ha klarat sig bra från standardfel, har kört ca 100mil nu utan problem, remmen börjar dock bli lite sliten...

MEN tänk på längden, att jämföra assaulten med XRS:en är lite fel tycker jag, XRS:en är låååång och gör att den blir lite tråkig tycker jag.

ubbeh

Medlem
24 jan 2010
16
0
1
har en 10 assault och den går bra förutom att den bluddrar då! men de verkar ju dom flesta göra! ska in och byta till ny mappningen imorgon på sixten, ska bli roligt å se hur den går efter de!

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Är inte nya hcr f8 ett alternativ från Artic cat då? Samma sorts maskin som både xrs och asasulten. Provad den igår och den gick riktigt riktigt fint med nya motorn.

Mortz

Aktiv medlem
5 jan 2009
50
1
1
Mörsil
Jag var precis ute och körde med min assault idag, och som många tidigare har sagt så har man viss tvekan vid 5000 rpm, vilket man bara känner av om man försöker pressa tummen igenom styret, ett problem som bara uppstår vid körning på lägre höjd eller när motorn är kall. Min handlare frågade mig om jag skjutit några stift när jag var in och köpte en reserv uppsättning inför jul och nämnde då att det finns risk att skotern surar ihop när det är kallt ute. Var ute vid -20 och det var absolut inga problem.

Jens jag märkte inte av den legendariska tvekan som finns i maskinen när jag och Jocke Isak var ute dagarna efter Nyår, trots kyla och körning nere i byn.

ubbeh

Medlem
24 jan 2010
16
0
1
var och provade en lite längre sväng med nya mappningen idag! de var helt klart mer å köra med! bluddrandet fanns kvar! men inte alls lika farligt! ringde till återförsäljaren och sa att den fortfarande bluddrar lite men han sa att de kommer alltid finns kvar.. han sa dock också att de skulle vara mer å åka me! och de känndes verkligen!