Kan hålla med om rem problemet.
På 600an funkar de hyffsat, 75-100mil/rem har jag kommit på mina remmar.
800an 25-50 mil/rem med dom jag kört med som kör summit xp.
Brorsan har 0 mil på sin summit xrs så kan återkomma efter första rem bytet och säga hur långt han kom.
Dom sa på kalix maskiner att "rekordet" en köpare hade kommit på en rem var 6 km innan den var skrot. Då antar jag att den inte var nån inkörning av remmen han gjorde, men ändå.
inte billigtJa min Switchback 800 -09 har ätit 4 dyr remmar på 85 mil men nu ska dem kolla hur shysteringen av motorn är...
Samt så har jag nyligen monterat ett 2 kugg mindre drev och så ska jag modda sidokåperna... och det ska nog bli bra då tror jag!
Jahopp, det blev ett byte.Brorsan har då gett upp nu, efter 20 garanti rep. Så nu kör han summit xrs istället.
Min sb -09 är forfarande inne på förstremmen efter ca 70 mil och inget märkvärdigt remslitage. (originalrem)Ja min Switchback 800 -09 har ätit 4 dyr remmar på 85 mil men nu ska dem kolla hur shysteringen av motorn är...
Samt så har jag nyligen monterat ett 2 kugg mindre drev och så ska jag modda sidokåperna... och det ska nog bli bra då tror jag!
Japp, byte blev de till slut.Jahopp, det blev ett byte.
Du/ni får hålla oss informerade om vad han tycker om den.
Synd på Assaulten att det verkar vara så mycket rackel..:sad2:
Summit XRS:en är en mycket trevlig maskin som verkar ha klarat sig bra från standardfel, har kört ca 100mil nu utan problem, remmen börjar dock bli lite sliten...Jahopp, det blev ett byte.
Du/ni får hålla oss informerade om vad han tycker om den.
Synd på Assaulten att det verkar vara så mycket rackel..:sad2: