Ny programvara Assault??

cruse

Medlem
23 jan 2005
42
0
1
Sundsvall
Hej.

Någon som testat den nya programvaran till Assaulten.
Har hört att det inte blev så bra, men jag vet inte då jag inte testat själv.
Eller är det kanske någon som hört någon fågel viska om ännu en ny mappning?

//Robin

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
var och fick den senaste i min igår, blev riktigt bra faktiskt. Bluddret försvann och kändes som den gick bättre. Men körde dock inte så mycket, blir spännande att se till helgen.

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
ute och körde 4 mil nu i "låglandet", kändes bra från början. Men när den blev riktigt varm så började den hosta och stånka som vanligt. Ska bli spännande att se om det kommer nåt nytt snart...

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
ja, det tycker jag väl men får en riktig uppfattning imorgon. Återkommer med info efter helgens åkning.

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
kan säga som så att det blev inte bra!!! Vill inte varva ut på högre höjd vilket inte var nåt problem innan. Tror jag fick den att varva 7900 som mest sen blev det bara sämre under dagen..på slutet var den riktigt trög 7400. Får väl hoppas på en bättre mapp snart då....

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
har kört den nyaste mappen i helgen.
den hostar och har sig sen är den helt orkeslös på topp
varvar max 7800rpm
den förra mappen var bättre

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
har kört den nyaste mappen i helgen.
den hostar och har sig sen är den helt orkeslös på topp
varvar max 7800rpm
den förra mappen var bättre
Har kollat på Jan Stoutners (US and A) mapp för 800:an med (pc:3/pc5) Den skiljer sig brutalt i antal procent soppa som han har ökat på i mappen. om jag kommer ihåg rätt så är det typ 24-30% mer på vissa ställen jämfört med originalmappen. Motorn som är stock med pc3/pc5 ska ge ut 157hk. med den nuvarande ger den kanske max 149 hk beroende lite grann på vart de bromsar maskinen. :) Eddie på vilhelmina motorcenter säljer pc5:an det kan vara värt att kolla upp om ni nu verkligen vill att den ska gå som den SKA GÅ!

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Fick min Switchback i förrgår efter motorupdate och nyaste mappen....
Kör vid kusten.. Första jag märkte var när jag startade den så luktar det bränsle... så den verkar få mer där... sen så tycker jag den varvar som den ska max varv på 9mil var 8350.... sen så har den fått lite hosta/avgassmällar när man pumpgasar...
märker ingen effekt höjjning eller minskning.... dock väääldigt dåligt fäste överallt

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
Har kollat på Jan Stoutners (US and A) mapp för 800:an med (pc:3/pc5) Den skiljer sig brutalt i antal procent soppa som han har ökat på i mappen. om jag kommer ihåg rätt så är det typ 24-30% mer på vissa ställen jämfört med originalmappen. Motorn som är stock med pc3/pc5 ska ge ut 157hk. med den nuvarande ger den kanske max 149 hk beroende lite grann på vart de bromsar maskinen. :) Eddie på vilhelmina motorcenter säljer pc5:an det kan vara värt att kolla upp om ni nu verkligen vill att den ska gå som den SKA GÅ!
vad tar eddie för en pc5a?
kom på att skotern är mycket mer svårstartad nu också

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
vad tar eddie för en pc5a?
kom på att skotern är mycket mer svårstartad nu också
tror det var 4000 kr för pc5:an hos eddie färdig mappad och klar för din D8:a
köpte pc3:an från motospeed för 3595 kr för några veckor sen. funkar bra den med.

Jag anser den vara värd pengarna utan att tveka, pipor och sånt skulle jag säga kommer i andra eller tredje hand.. powercommandern är det bästa för cfi motorerna enligt mig.

Mycket lättare att direkt bara dra in datorn i systemet och mappa så att det känns bra! jag bättrade på min mapp till min D7:a som jag fått från dtr i gassvaret i mellanregistret med ytterligare lite soppa för den ville få lite för lite på 6000 varv (bluddrade lite grann). så då var det bara att öka procenten lite grann så försvann det. nu känns det riktigt bra igenom hela registret oavsett vad man nu ligger på för varv i motorn när man öppnar spjället så svarar den direkt..