Summit x-rs hillclimbe som tappat ork !

hunter 81

Medlem
12 jan 2010
30
0
1
Överkalix
Har en summit hillclimb som går fett och tappar ork i bland .
Verkar vara avgasportarna som lever sitt eget liv:eek:
Någon fler som har samma fel ?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
min xp tappar orken ibland när jag typ far omkring å leker i snön så rätt vad det är så går den som en påse skit för att sen gå jättebra efter en stund.

brukar köra upp på nå spår å gasa ur den lite så har det gett upp.
min primärvariator så dock inte alls rolig ut innuti så kan ha med det att göra också

E

ejwbegysv

Enda orktappet jag har haft på min är när justeringen för sekundären skruvar in sig själv..

summit800r

Medlem
17 feb 2010
48
2
1
rusksele
hade det felet på min med. det var solenoiden till avgasportarna. har bytt dem 2 ggr, har hunnit 75mil......

har också märkt att justeringen på sekundären åker efter, har nån hört efter med brp?

E

ejwbegysv

hade det felet på min med. det var solenoiden till avgasportarna. har bytt dem 2 ggr, har hunnit 75mil......

har också märkt att justeringen på sekundären åker efter, har nån hört efter med brp?
Vi bråkar på BRP....

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Enda orktappet jag har haft på min är när justeringen för sekundären skruvar in sig själv..

Ja vilken simpel och dålig lösning det där är, en sketen stjärnskruv som ska låsa det hela! har själv inte haft något problem, men brorsans x-trim skruvade in sig, återförsäljaren gav tips om att såga upp spåret så att man skulle kunna dra åt ännu hårdare.

shithead

Aktiv medlem
24 dec 2009
94
0
6
jag har nog också problem med solenoiden till avgasportarna...har iaf kollat att avgasportarna löper lätt och alla slangar sitter fast.
mina avgasportar stannar i öppet läge efter fullgas, den svarar sämre på gasen på låga varv..en stund på tomgång kanske 15 sek så är den normal igen tills nästa fullgasrepa

summit800r

Medlem
17 feb 2010
48
2
1
rusksele
jag har nog också problem med solenoiden till avgasportarna...har iaf kollat att avgasportarna löper lätt och alla slangar sitter fast.
mina avgasportar stannar i öppet läge efter fullgas, den svarar sämre på gasen på låga varv..en stund på tomgång kanske 15 sek så är den normal igen tills nästa fullgasrepa

grattis. då va det din tur:lol: