Hjälp! Insugsgummin till iq 440/600

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Hej. Har för ett tag sedan inhandlat mig en polaris iq 440 -07 med en i stoppad 600 liberty motor! Då jag såg att insugsgummina var trasiga beställde jag nya!! Men fick inte samma gummin. Gamla gummina är kortare och vinklade UPPÅT för att kunna få på lufburken. Mina nya är längre och rakare, helt omöjligt och få dit luftburken nu!! Snälla behöver hjälp med vilka insugsgummin ja ska ha för att få det att funka!! Har ej kört den sen jag köpte den, är ivrig och åka!! Är jätte tacksam för svar!!! Mvh Daniel
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Förra ägaren har defenitivt ingen koll då han inte visste någonting om motorn som satts i! Detta är en cross skoter så den är tyvärr ej reggad heller. Några andra bra tips? Har försökt kollat på bilder m.m utan resultat. Mvh Daniel
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Hej. Har för ett tag sedan inhandlat mig en polaris iq 440 -07 med en i stoppad 600 liberty motor! Då jag såg att insugsgummina var trasiga beställde jag nya!! Men fick inte samma gummin. Gamla gummina är kortare och vinklade UPPÅT för att kunna få på lufburken. Mina nya är längre och rakare, helt omöjligt och få dit luftburken nu!! Snälla behöver hjälp med vilka insugsgummin ja ska ha för att få det att funka!! Har ej kört den sen jag köpte den, är ivrig och åka!! Är jätte tacksam för svar!!! Mvh Daniel

blir precis samma problem om man sätter edge gummin på en pro-x.
mvh
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
ok ok! så du menar att gummina till pro-x:n är vinklade!? kanske skulle funka med sånna!? Tack för svaret!
Mvh Daniel
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Va och kikade på en iq 600rr idag det såg inte alls likadant ut får nog åka till en polaris återförsäljare och se om dom kan ta fram vad det är för gummin. Tack för svar!
Mvh Daniel
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Var till en polaris återförsäljare idag utan resultat, pratade till och med me en mekaniker och han visste inte han heller! Är de nån som vet hur pro x gummina ser ut? Har kollat på bilder från jofrab mfl. men alla kort är tagna framifrån!! mvh Daniel
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Okej okej, jag har beställt ett 600 pro x gummi nu så får vi se och hålla tummarna!! Annars lägger jag ut en bild på hur mitt ser ut bara! Tack för svar mvh Daniel
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Har dålig koll på om det finns olika varianter till 600 proxen men jag tror inte det. När man konverterar IQ440 till 600 är det iaf standard att man använder gummin från just prox för att vinkla upp förgasarna och få dem att gå över sekundäraxeln...
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
440gummina passar perfekt..domk ör jag med..lite bökigt å få på gasarn första gången om de är större än 34or..jag kör med 40isar och funkar hur fint som helst.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
440gummina passar perfekt..domk ör jag med..lite bökigt å få på gasarn första gången om de är större än 34or..jag kör med 40isar och funkar hur fint som helst.
Stämmer, även jag använde original gummina när jag konverterade. Men nu har han ju redan beställt prox gummin och standard borta i staterna är ändå prox gummin, troligtvis är de för lata för att jävlas med tajtheten innan gummit töjt ut sig :rolleyes: Men ska man ändå beställa nya gummin så är nog inte 600 bootsen inte fel ändå, typ samma pris och passar 38or direkt...
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Det låter ju kanon de. Jag beställde bara ett gummi ifall de skulle vara fel, de ena gammla gummi funkar än!! Då kan man bara vara glad och vänta på ett nytt gummi då! Ni ska ha stort tack för hjälpen då man gått och varit orolig på aldrig hitta rätt! tack mvh daniel