Lekskoter under 35 tusen

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
ska sälja bort mxz:an nu och vill ha förslag på en rolig lekskoter som inte får kosta mer än 35 tusen. :) har funderat lite på en pro xr 440, den verkar rätt skön. :)
Någon som har provat eller kanske har en kan säga hur den e i dämpningen, och om den går bra i lössnö osv. :)
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Jag har en pro xr och hade en mxz 600 tidigare. Är enorm skillnad mellan skotrarna, polarisen har mycket bättre fjädring och ledegenskaper. Går att köra mycket fortare med polarisen än ski-doon för att den ligger kvar på leden när man tar skarpa svängar tillskillnad från doon som helst vill tippa och inte styr dit man pekar skidorna. I lössnön är det också lika stor skillnad till polarisens fördel :)
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
finns en edge för 25 papp på blocket den verkar fin enligt mej...
finns även en rev för 37,5 papp men de e väll för mke?
Hitta ingen edge för 25. men däremot fanns det en prox 800 för 25, om de kanske va den du sett, men ja vill ha en mindre motor, känns som om det blir för tungt me 800. :) Och sen han som äger den där reven känner jag å den har typ bara krånglat hela vintern så är inte så sugen på den. :p
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Okej, :p men vill nog ha en skoter med lite bättre dämpning iaf, som man kan hoppa ganska rejält med. :)

Har kollat på den där fusionen och den verkar helt ok, men samma där, vill ha bättre dämpning... :)
sks:en är nog tyvärr inget för mig heller..

tack för förslagen! :D
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Tackar för förslagen, det som är dumt är att dom är så sjukt långt bort eftersom ja bor i dalarna. :S Men den där iq:n för 39. Du tror inte att det är rätt slut i chassiet? tänkte eftersom den gått tävlingar. Vore fett med en iq asså. :p
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Det man får se som positivt med iq:n är att han som säljer iaf är ärlig och säger att den gått backe, en nackdel är att den är oreggad..Ska du kolla på den så kolla den ordentligt...
Jag hade köpt en 6-700cc istället för 440...tyvärr är tex rev så fruktansvärt överprissatta...men fina skotrar..
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Det man får se som positivt med iq:n är att han som säljer iaf är ärlig och säger att den gått backe, en nackdel är att den är oreggad..Ska du kolla på den så kolla den ordentligt...
Jag hade köpt en 6-700cc istället för 440...tyvärr är tex rev så fruktansvärt överprissatta...men fina skotrar..[/QUOTE

ja det är ju bra, ja man får ta sig en ordentlig titt. men det kan ju inte kosta så mkt att regga den.
Ja rev:arna verkar sjukt goa men som du säger DYRA! :)
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Det man får se som positivt med iq:n är att han som säljer iaf är ärlig och säger att den gått backe, en nackdel är att den är oreggad..Ska du kolla på den så kolla den ordentligt...
Jag hade köpt en 6-700cc istället för 440...tyvärr är tex rev så fruktansvärt överprissatta...men fina skotrar..
Eftersom jag förstår dig tycker du att alla revvar är överprissatta ?
Enligt dig ja :)
Om alla revvar är " för dyra " för vad du tycker dom är värd så står väl dom i de..

Ont :
Skulle sattsa på en iq 440 om du fick tag i en billig, alt snopro 440
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Att en IQ har gått backe behöver inte betyda att den är slut..de chassit får man nämligen spöa jäääävligt mkt för att de ska bli nånting alls på de..man kröker inte de i första taget..allt är som rejält gjort och lite till..

får du tag i en IQ så kör på en sån lätt...sen om du lessnar på 440 effekten så är de inte mkt jobb att göra om motorn till 600motor.

att duu inte vill ha 800 förstår ja inte.. visst de är viktskillnad.men även så har du i 440 att motorn är kännsligare mot väderförhållanden när de gäller bestyckning..samt att den kräver lite mer underhåll än en STD motor..visst jag körde med min 440motor ganska mkt utan att göra nånting men den kräver lite kunskap om motorer i största allmänhet
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Att en IQ har gått backe behöver inte betyda att den är slut..de chassit får man nämligen spöa jäääävligt mkt för att de ska bli nånting alls på de..man kröker inte de i första taget..allt är som rejält gjort och lite till..

får du tag i en IQ så kör på en sån lätt...sen om du lessnar på 440 effekten så är de inte mkt jobb att göra om motorn till 600motor.

att duu inte vill ha 800 förstår ja inte.. visst de är viktskillnad.men även så har du i 440 att motorn är kännsligare mot väderförhållanden när de gäller bestyckning..samt att den kräver lite mer underhåll än en STD motor..visst jag körde med min 440motor ganska mkt utan att göra nånting men den kräver lite kunskap om motorer i största allmänhet

Okejokej. :) om ja hittar nån billig så blir de nog en iq. Men ja har en mxz 440 nu och den är inte speciellt känslig på bestyckningen, är de annorlunda på nyare modeller?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Eftersom jag förstår dig tycker du att alla revvar är överprissatta ?
Enligt dig ja :)
Om alla revvar är " för dyra " för vad du tycker dom är värd så står väl dom i de..

Ont :
Skulle sattsa på en iq 440 om du fick tag i en billig, alt snopro 440
Självklart är det enligt mej!! Vem skulle det annars vara enligt??
Det är köparens marknad och så länge folk köper en produkt för ett visst pris så kommer det fortsätta vara så