Edge 600 kända fel?

back94

Medlem
6 okt 2009
12
0
1
Är sugen på en edge 600 nu, men skulle vilja veta om det finns några vanliga fel och vad bör man tänka på med dom?
har hört att trailingarmarna brukar vara vek, stämmer det?
vad skulle ni annars kunna rekomendera i ungefär samma prisklass?

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Är sugen på en edge 600 nu, men skulle vilja veta om det finns några vanliga fel och vad bör man tänka på med dom?
har hört att trailingarmarna brukar vara vek, stämmer det?
vad skulle ni annars kunna rekomendera i ungefär samma prisklass?
Bra skoter om man säger för den pengen man får ge för en sån.
Har haft pro-xr & kört pro-x 600. chassi mässigt så brukar dom spricka i bulken vid dämpartornen så kolla det om du ska köpa en + kolla efter lösa nitar i bulken också är det så så är den väl andvänd vilket nog dom flesta edgar är med tanke att dom har några år på nacken. Motormässigt går dom riktigt fint om dom är hållt efter dvs kolvbyte mm.

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Jag har en 700 och ända problemet eller problem är det väll inte heller men.. hastighetsmätarn vajjern gick av annars så har den gått riktigt bra=)
Fast en kompis hade en 600 och den gick jätte bra=) Han hade då nästan aldrig nå fel men när han väl fick det så gick boggien av på höger sidan vid spännings fjädern=/ fast det svetsa jag ihop med svets pinne=P och sedan funka det bra=) Men han har tyvär sållt den nu=S Han ångrar sig efter 1 år utan den skotern=P han är avis på mig nu=P HEHE

MvH:Modin

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
köpte en ny edge 500 -01 när dom kom och tävlade enduro med den i 2 vintrar ca100mil tävling och den bara gick och gick,justerade fjädringen och variatorena toppen skoter i mitt tycke

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har haft en Edge 700 tidigare och den gick som en klocka, aldrig något strul..Det du kan tänka på är att kolla boogie skenorna så att dem är hela och raka,,skulle det bli köp av en edge så är det ingen nackdel att förstärka dem..
Lycka till