Thundercat mm.

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Hej allihopa, här är min zrt/t-cat/zr

Är inte riktigt klar och bilderna kommer inte i ordning.

var från början en zrt800 blandad men en 580.

Nu är det en zrt97 chassi breddad till 46 tum, med hjälp av zr 01, s.k.a AGLT modifikation.
Har en t-cat 1000 -01 i den, och hoppas snart bli klar!!

All plast passar inte zrt 97 men jag har stoppat dit plast ifrån t-cat 99-01 , mycket jobb och hade jag gjort det en gång till så hade det nog blivit bättre: :)

Hoppas jag kan få lite bilder på den när den är klar.​
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.657
806
113
Kramfors
Blir nog bra det här. Jag är bara fundersam på varför du ska köra baklänges,,,,,,,,,,,,motorn sitter ju fel väg :push:
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Det där med att motorn sitter fel skämtet hänger jag inte riktigt med på.
Allt tar sån tid och jag kommer nog aldrig byta direkt över från zrt 97 till t-cat 99-nyare, bara att få plasten att passa har tagit mig x-antal timmar.
Jag slänger ut lite bilder när projektet är klart om det nu blir det :)
 

baum

Aktiv medlem
13 dec 2007
62
0
6
Övik
Förmodligen för att på första bilden ser det ut som det sitter förgasare monterat, när det i själva verket bara är grenröret som INTE sitter där. .:) Snyggt jobb btw!
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Kul att ni gillar den! kan nog hålla med om att det ser ut som om att det är förgasarna man ser. :)
Är väldigt nära första uppstart nu, direkt tanken och dynan kommer fram som jag beställt.
Mycket spännande för jag har inte haft igång motorn än och vet inte ens om den funkar :)
har gjort komptest och det visar fin fint 140psi på alla tre, har även mätt upp stator och även den visade bra resultat. så........

Kom gärna med synpunkter, bra och dåliga.


Niklas
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.657
806
113
Kramfors
Förmodligen för att på första bilden ser det ut som det sitter förgasare monterat, när det i själva verket bara är grenröret som INTE sitter där. .:) Snyggt jobb btw!

Ja precis ,,det var så jag menade ser i första anblicken ut som svartlakerade förgasare he he,,,,lite långsökt men ni fattade tillslut.. Skapsinnt av er....Hur som detta här blir en kanonkul maskin.