Kan verkligen bränslemängden öka särskilt mycket med ett högre bränsletryck? Okej lite men blir det stor skillnad då öppningsstiden förutsätts vara densamma?Självklart kan man öka öppettiderna till en viss gräns men som jag förstår det så börjar det bli knapert med bränsle för nytron över 8psi. Min tanke var att höja bränsletrycket och därvid ladda runt 10-11 psi med originalspridare.
Tomgången blir väll bara lidande om man inte kan styra injektorerna på ett vettigt sätt. Men det borde väll mcx boxen klara?Är det någon som har erfarenhet av större injektorer på Nytro ? har för mig att jag läst att tomgången kan bli lidande, eller var det tidigare bekymmer ?
Man filar i kamdrevet och vrider det en aning på kamaxeln.Man flyttar val på kammaxeln oxå va ? Det gjorde dom när mitt 270kitt installerades iaf.
Tack ska du ha Håkke_B!Det är nog samma ingrepp oavsett om det är en Nytro eller Viper.
Uppgradering från MCX180 till MCX240.
1. Kompsänkning genom tjockare toppackning
2. Byte till plenum med intercooler och piggybackspridare
3. Demontera tidigare MCX-boxen och byt ny som sköter piggybacksprutet
Speciellt för 270-kittet:
4. Plocka ur bränslepumpen ur tanken och montera ny extern.
5. Montera en bränsletrycksregulator.
Som ni ser rör man inte själva turboladdaren, den är samma oavsett kitt.
Självklart är det en annan variatorbestyckning.
Har jag glömt något?