Så är det, och det för att minimera risken för läckage och felvisande tryck till ecu.koppla in dumpen som sitter på IC... MCX rekomenderar inte att man kopplar nära deras box
Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
Så är det, och det för att minimera risken för läckage och felvisande tryck till ecu.koppla in dumpen som sitter på IC... MCX rekomenderar inte att man kopplar nära deras box
Jag laddar upp till ~1.2bar, och ~0.8bar utan methanol, effekt finns i "överflöd".Får man fråga vad du laddar i din i dax läget Tbird ?? .
Och vad tar du ut för effekt där , skulle vara ´kul att se ett broms papper på det och inte något beräknat.
Ladda tryck och få "Teoretisk" effekt är en sak , sen kan man ju räkna på livslängden oxå ! .
Just den som var på Youtube har jag fått berättat att den var på ~420hk, och den var helt standard, endast kompsänkt!Såg att mcx och pn motor byggt en apex med 500hk i motorn på youtube det var därför jag undrade hur dom gjort för att motorn mm ska palla för denna enorma effekt för en 1l motor
Vilen motor är lämpligast att överladda apex lr nytro motorn ?
Man ser ju oftast apex skotrar med över 300hk.
Om det var försök till påhopp på någon speciell, då jag inte känner till så många med Boondocker på Yamaha 4T, så borde du uppdatera dig lite.då räcker det inte med någon Boondocker på styret .
Det var inget försök till påhopp på någon , men du verkade suga åt dig som svamp eftersom du tog upp det , fastän du inte hadde anledning !!! .Om det var försök till påhopp på någon speciell, då jag inte känner till så många med Boondocker på Yamaha 4T, så borde du uppdatera dig lite.
Det går alldeles utmärkt, dock är det svårt att implementera alla funktioner som styrs från originalsystemet om du byter ut hela rasket. Ta som exempel mcx som använder ett system baserat på megasquirt, finessen med detta är att dom enbart styr en uppsättning extra spridare som arbetar parallellt med originalstyrningen och dess spridare.Kan man inte använda sig av samma styrsystem som folk i bilvärlden använder då dom konverterar?
Det kommer att komma mer och mer säkert.Kan man inte använda sig av samma styrsystem som folk i bilvärlden använder då dom konverterar?
en fråga från en oinsatt. Har tillexempel Vipec alla säkerhetsfunktioner som originalsprutet har? känns som inget dumt egentligen att ha originalsprutet kvar med ett simpelt sprut för extraspridare. då har man fortfarande kvar knacksensor m.m.Det kommer att komma mer och mer säkert.
En del har börjat köra tex Vipec på turbomaskiner.
Bromsades en Assault med Vipec i Avesta häromdagen...
Så när folk inser fördelarna med ett sprut som styr allt så kommer fler gå över till det istället för att hålla på med Boondockerboxar och annat junk