Glasögon som inte immar igen??!?!?! TIPS?

ProSno

Välkänd medlem
6 jun 2010
140
0
6
Sundsvall, Njurunda
Vanligaste problemet när man kör är fan att glasögonen immar igen, någon som vet vad det är som gäller för att slippa allt tjafs med glasögon? tips på extra bra glas? :)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
finns ingen utväg utom dyra glassögon :rolleyes: kör med både ett par dragon rouge och ett par spy bias, ingen av dom immar igen förutom om man kört fast och står stilla tex, men bara andas neråt då så går det bra eller när man börjar köra igen så försvinner det :)

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Jag kör enduro och hade problem med imma på vintern skickade efter smith glasögon med inbyggd fläkt från USA funkar helt kanon 100% immfritt kostar dock en del typ 800-1000:- sek hemma ink frakt tull osv , tog hem 5 par sålde tyvärr de sista häromdagenhär e en bild på dom, http://www.blocket.se/orebro/Julklapp___Crossglasogon_med_inbyggd_flakt_30975524.htm?
länk till shoppen http://www.mxsouth.com/
Säljs även här i Sverige för runt 1400kr. Är inne på mitt andra par å tycker att dom funkar helt ok. Om det inte är tätt mellan skumgummit på glasögonen och ansiktet kan det imma lite trots fläkten. Försvinner rätt snabbt då man börjar köra. En nackdel är om det är mycket snörök/finkornig snö så kan fläkten dra in snö innuti glasögonen. Då blir det imma oavsett om fläkten är på eller inte.

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Vanligaste problemet när man kör är fan att glasögonen immar igen, någon som vet vad det är som gäller för att slippa allt tjafs med glasögon? tips på extra bra glas? :)
Måste ju ta och rekommendera Sinister 509, fungerar klockrent! Immar bara igen lite granna om man står still och andas mycket, annars har jag inte märkt av att de har immat igen. Den lilla imma som kommer försvinner när man kör :)

Sno Performance (kul å se om länken funkar...)

K

kenth

kör med oakley crowbar med polaroized lins - ca 1500kr. aldrig imma. Bara om man stannar och står och flåsar.

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Det enda rätta är att köpa ett par riktigt bra glasögon. Dragon, Oakley och Spy är att rekomendera. Jag kör just nu med ett par Oakley Crowbar med en Persimmon lins vilket fungerar riktigt bra :)

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Lånar tråden lite, jag har ett par progrip sport red brillor som jag köpte för att köra cross och moppe med. Dom är enkelglasiga så ganska värdelösa på vintern... Såg att glaset gick att ta bort så tänkte om man ksk kan köpa dubbelglas och sätta i? Det sitter fäste för roll off men det fungerar väll inte heller på vinter?
Det skulle vara tacksamt om någon vet om detta går, annars funderar jag på att köpa ett par billiga brillor på biltema med dubbelglas bara för att ha på vintern. Hur är dessa? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Offroad-glasogon/

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Jag har alltid haft problem med immande skoter brillor.. idag köpte jag ett utandningsskydd som man sätter i hjälmen, och nu är imman borta. helt suveränt, körde så jag var alldeles svettig men ingen imma alls. Kunde t.om stanna och stå still en längre stund utan imma!