Rmk 800 -00 Värmenyp

jesper43144

Välkänd medlem
20 dec 2010
126
0
6
Porjus
Hallå! Har en Polaris Rmk 800 -00 som nöp fast idag när jag var ute och körde med en polare, vi stannade och snackade lite och sedan startade vi och körde vidare men efter 50 meter så hörde jag något klirr från motorn och då stannade jag direkt. efter det gick inte motorn att dra runt. bärgade hem den och tog bort topplocket och slog lite olja på kolvarna och lät det stå i ca 30 min. och då lossnade det utan problem, fanns inte ett märke av att den nypt överhuvudtaget på varken kolven eller cylinderomloppet. Någon som har varit med om liknande eller har någon bra orsak till varför detta hände? Tacksam för svar!

Ps: det fanns glykol och olja i skotern när detta hände

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Hallå! Har en Polaris Rmk 800 -00 som nöp fast idag när jag var ute och körde med en polare, vi stannade och snackade lite och sedan startade vi och körde vidare men efter 50 meter så hörde jag något klirr från motorn och då stannade jag direkt. efter det gick inte motorn att dra runt. bärgade hem den och tog bort topplocket och slog lite olja på kolvarna och lät det stå i ca 30 min. och då lossnade det utan problem, fanns inte ett märke av att den nypt överhuvudtaget på varken kolven eller cylinderomloppet. Någon som har varit med om liknande eller har någon bra orsak till varför detta hände? Tacksam för svar!

Ps: det fanns glykol och olja i skotern när detta hände
Inte nåt med start apparaten som klatrade???? :)

jesper43144

Välkänd medlem
20 dec 2010
126
0
6
Porjus
jodu. hann bara köra 30 mil. men det är vevtappen som farit och har en kontakt 5 mil bort som tror sig kan laga den så är hoppfull. fräsch begagnad går ju kring 10000 vad jag har sett ;/

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
håller tummarna! jaa om du har otur så kan de va så, ja hade förvisso en jävulskt tur å fick tag i en i princip oanvänd för 4000. men kändes ändå tungt att allt hände på ens 18-årsdag..

jesper43144

Välkänd medlem
20 dec 2010
126
0
6
Porjus
Hehe :) gubben skulle fixa det för 1500 kr =) ! jodu otur för mig med första dagen på lovet... aja Gott nytt år på dig!