Arctic Cat 2012

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Va kasst att oranga lacken spricker och släpper.
Vad baseras detta påstående på? Egen erfarenhet eller? Känns onekligen inte så roligt att höra att lackerna spricker på en sådan ny skoter. Lär ju inte bara gälla för orange utan även grön och svart också?
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
har släppt lite på min också. har skicka bilderna till min åf så får se vad de blir av det. det är ju väldigt lite släpp men det är ju en splitt ny maskin så felfritt ska de vara :)
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Jag kunde jävlart inte hålla mig. Blev en M800Snopro i svart/orange.. man är för svag ibland :evil:
Återstår att se om man får ihop nå mil i år
 

Nickname

Medlem
22 jan 2008
22
1
1
Angående högt tomgångsvarv, kan det bero på för högt ställd tomgång alternativt för spännd vire. Så var det iaf på dom äldre EFIerna. Den är lixom mekaniskt ställd på det höga varvet, men datorn ställer ner den elektroninskt ner tomgången till rätt varv. Om ni förstår hur jag menar.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Någon som har sprängskiss till M1100T?
Hann bara köra 6 km idag med min sen "rasade" växellådan
skulle lägga i backen sen fram med det bara rasslade och levde om i växellådan :(
prova flera gånger men sen gick ingenting.
Blev hem bogserad av en Summit 600sdi från fjället.
Handlaren hade haft en till som hade gjort så här igår men den fungerade efter ett tag igen.
Någon fler drabbad?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Någon som har sprängskiss till M1100T?
Hann bara köra 6 km idag med min sen "rasade" växellådan
skulle lägga i backen sen fram med det bara rasslade och levde om i växellådan :(
prova flera gånger men sen gick ingenting.
Blev hem bogserad av en Summit 600sdi från fjället.
Handlaren hade haft en till som hade gjort så här igår men den fungerade efter ett tag igen.
Någon fler drabbad?
Det har kommit ett servicemeddelande om detta... Det ska bytas en del av delen som skiftar mellan back/fram. Det BORDE din handlare veta. Delarna är på väg in till sverige. Dessutom ska ljusswitchen bytas.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Det har kommit ett servicemeddelande om detta... Det ska bytas en del av delen som skiftar mellan back/fram. Det BORDE din handlare veta. Delarna är på väg in till sverige. Dessutom ska ljusswitchen bytas.
Jo han sa något om det att det skulle göras vid första service men att man inte an komma längre en 6 km med skotern verkar ju hopplöst! jag vill ju köra nu.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Jo han sa något om det att det skulle göras vid första service men att man inte an komma längre en 6 km med skotern verkar ju hopplöst! jag vill ju köra nu.
Jag har väl lagt in backen 5-6 gånger på min och inget än, men jag kommer nog undvika det till dess att dom bytt delen. Läste om detta på HCS och meddelande min handlare att det förmodligen kommer en service bulletin, men det tog nog 3 veckor innan dom fick reda på det. Delarna ska i alla fall vara på väg så kanske dom dyker upp hos handlarna nästa vecka och då borde dom ju kunna byta.
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Trisst att det händer efter 6km men ändå bra att det hände så tidigt på säsongen och inte senare.

Jag var iaf å hämtade ut skotran idag, blev en HCR 800 istället för HCn, hoppas bara inte det blir nå problem med kylningen.

Blev riktigt överraskad när jag fick veta hur billiga remmarna va, 1100 spänn!