Arctic Cat 2012

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kan du berätta vad dom "hittat".

Jag är inte medlem där och kan inte läsa deras inlägg.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det är väl bara primären som är gemensamt jämfört med 2011.
Sekundär, upphängning, kalibrering skiljer sig åt. Mycket att sortera ut.

Många på amerikanska forum är ju inne på att det saknas ett motorfäste nånstans vid primären som förhindrar att linjeringen blir fel.
TCL:en ser till att hålla rätt avstånd mellan variatorerna men om motorn reser sig uppåt som vill när den driver så kan TCL:en vrida sig så de inbördes vinklarna blir fel mellan prim. och sek.
Ac har lite att jobba på, men dom håller väl på vad jag hört. Blir intressant att se vad dom kommer fram till.
Som jag skrivit på ett annat ställe...
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Jahaa. Då blir det verkstad igen. Axeln till sekundärvariatorn gick av. Samma hände en för en kompis förra helgen.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Kan du berätta vad dom "hittat".

Jag är inte medlem där och kan inte läsa deras inlägg.
Då tycker jag att du ska gå med där, kostar ingenting.

det är ju lite väl mycket att försöka samla ihop de dom skriver och lägga ut här, iaf för mig som inte har nått studielån! :)
 

bmwnille

Medlem
27 jan 2012
10
0
1
Norrbotten
Måste säga att ja är otroligt nöjd me min F800.Otroligt rolig skoter både på led och utanför.Skottar på bra i lössnön för att vara en kort.Kört 122 mil på orginalremmen.Remmen ser ut som ny.Lider me alla som har problem.Har F:arna annan variatorsetup som skonar remmen.Eller d kan inte va snö som matas ner på remmen via intaget(kylkanalen) i huven.Är ju helt öppet.Skråar man vänster i puder måste d ju va obra.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Är det nån som hittat åt nått bra variatorkitt till xf 800?
Jag har tittat runt lite å
D&D
goodwinperformance
speedwerx
Fettbros
Speedtech.
Det finns säkert fler å.
Men vad skulle ni föredra och rekomendera?
Jag kör nästan bara lössnö, led är bara en trist transportsträcka i mitt tycke :)
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
-12 Ac har en nästan kopia a ski-doos QRS sek. Samma tillverkare. den dras med liknade problem som ski-doo hade och har enligt mig, specielt med sum och free.

Vi jobbar på saken....

Christian
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Någon fler som tagit bort plåtbitarna längst bak på fotstegen?
Packar inte alls lika mycket snö, en klar förbättring.
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Är det någon som har fått sina övre A-armar att glappa? Mina glappar både i spindellleden och i dom inre bussningarna. Både höger och vänster sida. 120Mil och slut i bussningar. Känns som garantiärende?
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6