Arctic Cat 2012

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Jag har en Xf8 -12 som jag monterade Slp pp skidor på vid leverans. Har inte kört med original alls. Men tycker att den understyr alldeles för mycket i kurvor. Måste släppa gasen och sakta ner väldigt mycket innan man får någon styrning alls nästan. Minns inte om skidorna sitter i det främre eller bakre läget. Sen är den väldigt benägen att lyfta ena skidan vid kurvtagning men så kanske dom lite längre gör?

Hur ska jag gå till väga för att åtgärda ovanstående?
 

Ahmed

Ny medlem
28 jan 2013
2
0
1
Umeå
Vad har du för tryck i framdämparna? Om du har lågt tryck i dom så kan du testa att öka lite. Jag hade 90 i mina och den gick som på räls men den var aningens hård då, har väl ca 65 i dom nu för komfortens skull och den styr betydligt sämre nu. En avvägning med andra ord =)

Du kan även kolla främre dämparen i boggien, är den för hård tappar du också styrning. Du har väl luft på din så då är det ju lätt att laborera, jag har fjäder där på min F800 och den är så löst ställd den kan vara utan att skramla nu så jag får den inte mjukare där.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nån fler som har problem med att variatorn blir varm? Kunde inte ta på min variator idag efter att remmen sprängdes.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Just innan remmen Inga avled så hördes ett mysko ljud som ja hört några ggr tidigare på fullgas och ljudet man hör borde vara att skivorna släpper greppet om remmen men man hinner ju inte släppa på gasen innan de smälller och ja skivorna är väldigt varm, vad fan gör en uppeldad polaris i den här tråden förresten??
 

Alle Grönlund

Välkänd medlem
2 apr 2012
174
0
6
Ersmark
jag har kört drygt 100mil med min xf-12as å jag har bara lyckats att köra sönder en rem å de var en 083 och den satt på när jag köpte den.
men då har jag kört sönder en variator åxå...
men jag fick en ny rem och en ny variator på garantin.
 

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Min nya rem 084 höll i 9mil....kommer inte att lägga 2500:- på en ny sådan.
Jag ska prova någon eftermarknads rem,förslag?
Mvh Fredrik
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Min nya rem 084 höll i 9mil....kommer inte att lägga 2500:- på en ny sådan.
Jag ska prova någon eftermarknads rem,förslag?
Mvh Fredrik
Hur ställer sig din handlare till det?
Jag funderar nämligen på att köpa en -13 av honom men jag vill inte ha några problem med att få nya remmar om dom inte håller mer än 10 mil.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Jag har kört 110 mil på 084 remmen. Nu köpte jag en ny 084 och satte den gamla på reserv för att ha en som är inkörd å klar den dan den nya ger upp. Men den nya har då hållt 15 mil än så länge :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Har kört 120 mil med min första rem. Inga tendenser till att bli sliten. Skall sätta på en ny rem till helgen så nuvarande är inkörd och klar den dagen den behövs:)
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Kört 100 mil på 084 remmen, den satt på när jag köpte skotern på Lindgrens.

Osliten ännu.
Lindgrens påstod att dom inte haft några probem med rem haverier på varken 083 eller 084 före V46 uppdateringen på denna maskin.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
60+ mil på 084an, marginellt med remdamm, ej stekheta variatorer, shimsat om sekundären en gång.

Men sen sa den fort upp sig i samband med att helixskruvarna gick av på full mutter... (trots uppdaterade doningar)
Ett snabbt morgonsamtal till NAViS så var ny rem och komplett sekundär beställd, med Janne F som kostnadsbärare.
Härligt med en ÅF som tar ställer upp!

Bäst hade kanske varit att åka BRP, för de har ju inga problem? Säger iaf de själva - nu på det sjunde året av remslitage deluxe.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Körde 106 mil på första remmen innan jag sålde skotern. (M8 -12)

Inte en tillstymmelse av remslitage.

Grymt nöjd.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag har då remproblem så de sjunger om de, inte dom första 25 milen med mer eller mindre packad snö, men nu när de kommit lite mer så verkar de vara tungt för remmarna, hade en crf8-11 som åkte cirklar runt mig varje gång ja kastade på ny rem