Arctic Cat 2012

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
det finns inte 19/50 drevning med 15W kedja därav smalare kedja när dem drevat ner 12 och 13 årsmod men detta ska bytas till samma grejer som MY 14 på bulletin till hösten
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Dags att byta olja... bara skruva loss hela kedjehuset/oljebehållaren och låta oljan rinna ut?
Sen lyfta allt åt sidan kontrollera kedjan/spänningen (är väl automatisk) rengöra huset.
Sen skruva ihop och fylla på?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Dags att byta olja... bara skruva loss hela kedjehuset/oljebehållaren och låta oljan rinna ut?
Sen lyfta allt åt sidan kontrollera kedjan/spänningen (är väl automatisk) rengöra huset.
Sen skruva ihop och fylla på?
Japp.
Var försiktig så du inte drar skruvarna till locket för hårt när monterar ihop.
Lätt att örat med gäng i bakre kåpan spricker. Särskilt de två nedre.
 

mats___b

Medlem
13 jan 2009
18
0
1
Solberg
Har en XF 800 12 och är sugen på uppdatera lite, så om nån sitter på svar på dessa frågor hade ju vart grymt!

1. Tänkt dreva ner på lilla drev, har 22t nu men hur mycket kan man gå ner utan att byta kedja?

2. sugen på detta v-kitt http://billetx.com/prestanda-tillbehor/variatorkit-delar/variatorkit-arctic-cat/ Nån som provat de? monterat själv osv?

om nån sitter på dessa grejor så är jag intresserad av att köpa

Tacksam för svar!
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Skulle rekommendera detta V-kit MDS

Tror inte man behöver röra så mycket i sekundären på dessa maskiner, jag kör med ovanstående, funkar kanon bra, maila bara på adressen på sidan jag angav så hjälper han dig med allt, otroligt serviceminded.
 

mats___b

Medlem
13 jan 2009
18
0
1
Solberg
Ok! tack för de! kanske slår till på ett sånt då, va ju lite billigare också.
Monterade du det själv? isf svårt? bara skruvat lite i TRA variatorer
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Enkelt att göra själv.
bara att säga till vilken skoter det är till och det generella höjden du åker på, typ 0-1000möh.
Kör med A-C röd fjäder, det kan man påminna om att man vill ha så blir det rätt på en gång.

Du behöver Torxnyckel (finns i orginal satsen som följer med skotern)
Insexnyckel
Värmekälla Denna funkar bra för dom små insexskruvarna som håller viktarmarna är låst med låsvätska.
Och du behöver låsvätska till dom nya viktarmarna.

Skulle tippa på att viktarmarna levereras viktade och klara, bara montera och ut och pröva, du kan ställa minne på varvräknaren så att du kan se efteråt så att den inte under eller övervarvat.
 

Vader

Medlem
30 aug 2013
10
0
1
Tänkte kolla om någon vet ifall jag kan använda cigguttaget på min xf 800 -12 till att mata min Garmin montana Gps med?

Jag är lite osäker på om det är likström där iom att det inte sitter nåt batteri i maskinen.

Tack på förhand
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Tänkte kolla om någon vet ifall jag kan använda cigguttaget på min xf 800 -12 till att mata min Garmin montana Gps med?

Jag är lite osäker på om det är likström där iom att det inte sitter nåt batteri i maskinen.

Tack på förhand
Det är bara att köra. Det är ca 12v DC där. Måste tipsa om att montera ett fäste för GPSn vid sidan av instrumenthuset. Lätt att se men ändå skyddad.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Inte för att vara den :p men finns inte dom där fästen mycket billigare på ebay? kan ha fel
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Någon uppdatering som ska göras på 12orna nu innan säsongen? var väl snack om någon ny setup för variatorerna/kylning?
 
K

krickus

Någon uppdatering som ska göras på 12orna nu innan säsongen? var väl snack om någon ny setup för variatorerna/kylning?
Hade min HCR inne på service i veckan, och det finns inga nya uppdat.
 
K

krickus

Någon uppdatering som ska göras på 12orna nu innan säsongen? var väl snack om någon ny setup för variatorerna/kylning?
Hade min HCR inne på service i veckan, och det finns inga nya uppdat.
 

Vader

Medlem
30 aug 2013
10
0
1
Kom på ett jag har en fråga till.
När jag skjutsar någon så sjunker skotern ihop en hel del och blir ganska låg. (har avtagbar "stol" på)
Är det till att byta dämpare eller någon annan sorts justering som gäller då?

Har maxtryck i foxen bak.