Ok, då kan vi utesluta det med tändkablarna.
Det som känns märkligt är att den går bra när du har bytt till en ny spole ?
Har du provat att byta tillbaka till en av dom gamla tändspolarna ?
Jag tänkte mest på att man då kan utesluta om felet uppstår i själva tändspolen, eller om det kommer från svänghjulet.
Är det alltid samma stift som saknar gnista ?
CDI:n matar tändspolen med en relativt hög spänning, och innehåller även kondensatorer som kan lagra energi.
Jag försöker att klura på vilket felsymptom man skulle kunna få om den ena kretsen i CDI:n är felaktig (du har två likadana kretsar i den när du har två cylindrar).
Men det är märkligt att det skulle förstöra tändspolen, jag tycker däremot att man skulle kunna få för låg tändspänning till spolen.
Som sagt var skulle det vara intressant om du bytte tillbaka till en av dom spolarna som du bytt, och om den fortfarande inte går bra då, så måste det finnas en defekt antingen i CDI:n eller i spolen innanför svänghjulet som matar CDI:n, för det känns osannolikt att flera spolar går sönder med jämna mellanrum.
Ett intressant problem i alla fall, och jag tror att du löser det, men man skulle kanske behöva lite prylar att prova med.
M.V.H
/Tobias