Yamaha srv 540 förgasar problem! hittar inte vart man får tag i rätt lågfartmunstycke

BerG

Aktiv medlem
26 feb 2010
78
0
6
Falun
Hej jag söker lågfarts munstycken till srv 540 motorn!

har letat på många sidor som rinab, skoterdelen osv.
men hittar ingen som ser ut som det som sitter i förgasaren nu!

Nu skulle man ju
självklart haft en bild på detta lågfartsmunstycke men tyvärr så har jag inte det.

Förgasaren är en "keihin" tror den är i storlek 40.
Jag vet dock inte vad det är för årsmodell på motorn men har studerat massa
sprängskisser och det närmaste jag kommit till rätt lågfartsmunstycke är en från 1982.
men har inte hittat nått som ser lika ut!

ska försöka förklara lite hur det ser ut:
Munstycket är 15mm långt med bulthuvudet inräknat bredden mätt över gängen är 4.3mm. bulthuvudet kommer först sen så kommer gängen och sen en bit med 8st hål

Ni får ursäkta att det vart rörigt!

mvh// Andreas

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Skiljer sig oftast mellan alla tillverkare.
Jag har ju haft mikuni på alla förgasar skotrar, men överlag så har alla haft åttakantiga munstycken, förutom Yamaha som jag har nu den har runda munstycken.

Slutsats ifall ingen vet på rak arm, är att antingen åka in med gasarn till Yamahacenter eller leta dig fram på orginal Keihin forum/hemsidor.

BerG

Aktiv medlem
26 feb 2010
78
0
6
Falun
Skiljer sig oftast mellan alla tillverkare.
Jag har ju haft mikuni på alla förgasar skotrar, men överlag så har alla haft åttakantiga munstycken, förutom Yamaha som jag har nu den har runda munstycken.

Slutsats ifall ingen vet på rak arm, är att antingen åka in med gasarn till Yamahacenter eller leta dig fram på orginal Keihin forum/hemsidor.
Synd att det inte finns nått yamaha center i falun då :p men har lyckats fått skotern å gå bra nu så kanske inte behöver något nytt munstycke!

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Oftast när det är förgasar fel så är smuts det vanligaste problemet.
Bestycka gör man ju annars bara ifall man byter åk plats där det förekommer stora höjdskillnader, eller att man skall åka i extrema minusgrader

BerG

Aktiv medlem
26 feb 2010
78
0
6
Falun
Oftast när det är förgasar fel så är smuts det vanligaste problemet.
Bestycka gör man ju annars bara ifall man byter åk plats där det förekommer stora höjdskillnader, eller att man skall åka i extrema minusgrader
Jo men förgasaren är nyss isärplockad och rengjord men den vill inte gå riktigt bra på lågfarten så vill ha ett mindre munstycke samt så är motorn upborrad! motorn sitter för övrigt i en et340 t/r