Senaste material av Boost III

  1. Boost III

    köpte en trimmad Yamaha Sidewinder men hur ser jag?

    Oljefylld mätare med så lite överkapasistet som möjligt för då blir de mer exakt. Ex om den laddar 1,2 bar så köp mätare som klarar 2 bar max.Kallas även glyserinfylld och används innom industrim med olja i mätaren så fladdrar inte nålen. Du behöver inget minne du ser direkt om den laddar i...
  2. Boost III

    Ännu en tråd om att korta en Pro rmk till 146"

    Förvärmer du skenorna innan svetsning? Vilken temp ska ugnen ha vid eftervärmning och hur länge ska de va i ugnen? Vilken tigtråd ska man ha?
  3. Boost III

    Ännu en tråd om att korta en Pro rmk till 146"

    Jag tror ingen lycka svetsa ihop kortade skenor de håller inte ens nya. Jag har provat svetsa sprickor med både tig o mig och de håller en dag. Numera lägger jag på plåtförband och limmar samt skruvar ihop sprickor de håller däremot bra.
  4. Boost III

    Ännu en tråd om att korta en Pro rmk till 146"

    På dotterns pro rmk 800 som är en 13 har någon moterat Assault 155" boggiskenor och då kan man flytta ner boggin i fram fästet ner till Assault hålet de passar bolton ivf. Du har nästan färdigt hål längre ner man behöver bara borra igenom själva tunneln så är de klart. Du behöver inga...
  5. Boost III

    Blyfri 95 eller 98?

    Mappningarna som kommer standard på Polaris och de andra märkena är väl från Usa? Eller kör de in annan mappning för just Svedala? Om de nu inte ändrar mappning för Sverige så funkar de ju rel bra här också så de borde inte skilja mycket mellan bränslena. Diesel däremot är ju en jäkla skillnad...
  6. Boost III

    Blyfri 95 eller 98?

    Enligt vad usa oljebolagen uppger så har de upp till 10% etanol på mackarna jag har inte läst om ren bensin någonstanns.Mackarna i sverige har aldrig 5 eller 10% etanol i bränslet för de är dyrare än bensin för dem så de fuskar maximalt vilket är bra för oss.Vid flera tester av mackar ligger 95...
  7. Boost III

    Kliver ur backen *se video*

    Oj de lät illa låter som dreven inte gårihop riktigt.Växelgaffel som böjt sig eller drivklackar på drev som snedslitits ja riv lådan helt enkelt.
  8. Boost III

    Elback Lynx rave 600 e tec

    Kan va så enkelt som på polaris att gaswiren är för spänd eller att tps givaren står fel. Tryckknappen kan såklart va felande men den kan man ju testa tjuvkoppla.
  9. Boost III

    Blyfri 95 eller 98?

    98 okt har mindre etanol i sig så ramlager vevaxel ja allt stål rostar mindre så de är värt varenda kr mer den kostar.Mindre etanol gör även att oljan sitter kvar bättre överallt den tvättas inte bort av spriten lika mycket. Jag såg att i Norge skulle något mackmärke börja sälja etanolfri bensin...
  10. Boost III

    Spola kylare ZL600

    Om bägge kolvarna va sotiga så läcker nog inte toppackningen och då lär de va vatttenpumpens packngar. Jag tror du kommer åt att byta på plats om du ta loss avgaspipan men de är trångt.
  11. Boost III

    Spola kylare ZL600

    De ser ut som olja. Ja då är de nog toppackningen eller vattenpumpspackningen mest troligt vattenpump tätningen. Du kan filma kolvtopperna med endoskop eller kolla ner med ficklampa på kolvarna så ser du om ena cylindern är renspolad från sot på kolven om de nu läcker in rel mycket i en av...
  12. Boost III

    Spola kylare ZL600

    Kletet beror nog på endera att bränsle olja tagit sig ut i kylsystemet eller att någon fyllt på etlylenglykolen med propylenglykol. Blanda varmt vatten med diskmaskinsmedel gärna flytande vers och häll i och kör motorn ett tag om montorn funkar och spola ur några ggr.
  13. Boost III

    Sprickor primär sxr

    De spricker pga att de byggs i tunnast möjliga material och tempraturväxlingar delux.
  14. Boost III

    Sprickor primär sxr

    De är livsfarligt jag har samma problem med min Thundercat 1000 två stycken nu som jag fått byta. Nu blir de byte till Polaris p85 för de håller bättre. Yamaha varrar brukar ju inte spricka så lätt .
  15. Boost III

    Polaris Assault 2011

    Om de är en 600cc så har de inga svagheter motormässigt men 800an bör du undvika.800cc från 08-12 har för tunna cylinder kjolar som spricker lätt ju äldre desto tunnare cylindrar. År 13- fick de äntligen starka tjocka cylinderkjolar men år 2012 kan hålla rel bra också men sprickrisken finns även...