Jävla idioter!!! Dags att skrota Kalle Anka-utbildningen till förarbevis? Det verkar inte som en helgkurs fastnar i skallen på vissa.
Du har livlig fantasi.120-150cm?? När skulle den snön ha fallit? Har ju varit värdelöst i området hela vintern. Då pratar jag ändå om de snösäkraste delarna på fältet runt storvarden och trollberg. Även om det finns lokala variationer är smhi:s mätstation i Ulvsjö ett bra riktmärke. Max snödjup i år har uppgått till 55cm och nu efter varmvädret i veckan 40cm.Diffar rätt bra. Men är mellan 50-150cm. Hittat många ställen idag där de vart c 120-150cm men samtidigt vart på ställen där de varit 50-70cm. Åker på höjderna kring navardalen(skjutfälet) Nån mil från kräckel men ungefär samma meterhöjd.
Du har livlig fantasi.120-150cm?? När skulle den snön ha fallit? Har ju varit värdelöst i området hela vintern. Då pratar jag ändå om de snösäkraste delarna på fältet runt storvarden och trollberg. Även om det finns lokala variationer är smhi:s mätstation i Ulvsjö ett bra riktmärke. Max snödjup i år har uppgått till 55cm och nu efter varmvädret i veckan 40cm.
Stora parkeringen som ligger efter vägen. Går inte missa.Jag och en kompis tänkte åka till kräckelbäcken på lördag och funderade om de finns någon lämplig plats att parkera och lasta av? Marcus.