Hej,
Har en Mach1 (Rotax 617, VM40 förgasare) där jag bytte originalmunstycken
(400 PTO, 420 MAG) mot 420 PTO och 440 MAG. Tomgången innan bytet var 2200 varv och blev ca 1600 med de större munstyckena utan att jag ändrat på tomgångsinställning eller luftskruv. Nu gick den lite för fett (svarta tändstift) + hög bränsleförbrukning så jag bytte tillbaks munstyckena till original. Nu är tomgången tillbaks på 2200 varv... Kan tomgången påverkas av annan storlek på huvudmunstyckena ?
Har en Mach1 (Rotax 617, VM40 förgasare) där jag bytte originalmunstycken
(400 PTO, 420 MAG) mot 420 PTO och 440 MAG. Tomgången innan bytet var 2200 varv och blev ca 1600 med de större munstyckena utan att jag ändrat på tomgångsinställning eller luftskruv. Nu gick den lite för fett (svarta tändstift) + hög bränsleförbrukning så jag bytte tillbaks munstyckena till original. Nu är tomgången tillbaks på 2200 varv... Kan tomgången påverkas av annan storlek på huvudmunstyckena ?