Ännu en ZL

ZL_600

Välkänd medlem
Lägger upp min ZL600 här. Har gjort så mkt på den genom åren så det är svårt att komma ihåg allt:argh:
Som den såg ut från början(sånär som på styret):


Året efter:


Året efter det skenade det iväg:

Lite sliten i slutet av säsongen. Skotern skar så jag panik-köpte en black magic 680cc motor och slängde i över en natt.

Ifjol vart det ett mellanår med en annan skoter och denna låg i garaget i delar mest hela vintern.
gjorde iordning 600motorn och köpte lite andra delar och satte ihop den igen och nu ser den ut så här:


Utrustingslistan för i vinter: Engans i boggien, fox från firecat i framvagn, nerdrevad, 38mm matta, fatbarstyre och höjare, framflyttad styrstång mm mm. Ska försöka få tag i en cobraruta, några andra skidor då originalskidorna suger... ska även förstärka boggieskenorna.

Uppdatering följer...
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
snyggt=)

men jag behövde inte kapa någonting någonstans då jag monterade ZR 3 plast på min ZR2. Samma sak då jag monterade ZR 2 plast på ZR1, och ZR3plast på ZR1. och ZR1plast på en ZR3. :p

Hehe, kortfattat, jag har bytt plast mellan alla ZR modeller, och enda jag fått modifiera är hålen för popniten.
 

ZL_600

Välkänd medlem


Hittade en billig dyna på blocket så jag slog till, synd att den är grå men den spelar inte så stor roll bara jag slipper bli blöt i arslet varje gång jag åker en kilometer. Är mest lite småfix kvar, köpa ruta och lyftbåge fram, samt lämna in främre boggiedämparn på renovering och sen montera i en engans bak. Letar även med ljus och lykta efter ett par lämpliga skidor, vita powder pro vore mumma men känns lite dyrt just nu.

Kommentera gärna, tips på förbättringar mottages gärna:ciao: