Så du menar att en ex. 1000SDI är enkel? Du ser ju knappt motorn för alla kablar etc. som styr den.roppin skrev:Nä hovva, det är ju ju självklart att en skoter ska vara 2t, så enkelt det kan bli och helt klart fungerande!
Så du menar att en ex. 1000SDI är enkel? Du ser ju knappt motorn för alla kablar etc. som styr den.roppin skrev:Nä hovva, det är ju ju självklart att en skoter ska vara 2t, så enkelt det kan bli och helt klart fungerande!
Största problemet är enligt mig att folk som inte kör skoter (känner nån som kär skoter, eller ens sett en skoter) helt enkelt inte bryr sig! Så därför säger dom, "varför ska vi ha dessa dom skitar i bara ner miljön" utan några beläg för hur många prosent dom igentligen står för.Norden_AN skrev:Vad är det största problemet då?
F7 Racing skrev:så en 4t är ren? konstigt då att dagens problem med utsläpp fortfarande finns kvar då.. för alla bilar är ju 4t.... hmmm...!
Skotrar och 2T har inte den avgörande delen i alla naturproblem.. problemet är bränslet vi kör på..
Jag tror att 4takt kommer dominera marknaden inom tid.. men låt dom som föredrar 2T köra sina skotrar utan att behöva höra vilka natur förstörare dom är... En 4T är ju betydligt dyrare och för att köra igen skillnaden i pris mellan en Rx1 Apex och en Lynx RC 800 powertek får du köra omöjligt många mil... för skillnaden i liter/mil är inte så hög, min F7 drog 1,5 milen och en RS rage 0.9 en påsk dag.. ganska strongt gjort av båda maskinerna!
Nu skrev jag ju som sagt att jag inte är spec insatt i MC, men jag skrev även på stycket innan så här:Mikael_N skrev:Lyssna på/testa en RX...
Även om det nu är så att många vill ha kvar 2T så kommer ändå 4T blir framtiden..jag själv kör 2T, å vist det är tjusning med 2T, avgaserna, lukten, och ljudet..men 2T kommer försvinna mer och mer..till slut är det bara 4T som gäller.. vist är det lite trist för alla som giller 2T starkt men man måste ju tyvär tänka framåt..annars stannar ju utväcklingen i 2T branshen..Och i längden så är 4T MYCKET MER miljövänligare än 2T.black_parkas skrev:I don´t give a rat´s a$$ faktiskt om miljön i den här frågan.
Det är då inte ens promille av föroreningen i världen som kommer från skotrar.
Och jag bryr mig heller inte om 4-t om 10 år KANSKE är lika kul att köra som "-t.
Kommer man in efter en dag på fjället SKA man lukta en blandning av 2-t avgaser och vedeldat.
Och ljudet i en 4-t kommer aldrig att vara detsamma som en 2-t
Som sagt, läs hela tråden, de flesta vettiga skotermänniskor anser att det är 2-takt som är det givna valet...
F7 Racing skrev:En 4T är ju betydligt dyrare i inköp och för att köra igen skillnaden i pris mellan tex en Rx-1 och en Rotax 800 powertek får du köra omöjligt många mil...
För skillnaden i liter/mil är inte så hög, min F7 drog 1,5 milen och en RS rage 0.9 en påsk dag...
Ganska strongt gjort av båda maskinerna!
Det är helt troligt, har sett det själv på en Vector. Men det var hyffsat lugn körning. Har ex. sett 1.1 liter / mil med en RX. Ligger man 70-120km/h så dra de otroligt lite.2stroke skrev:Yamaha RS som drog 0,9 L/Mil !!
Njjjjjaaaaaaaaaaa !!
Lite närmare sanningen skulle ju vara bra
haha.. det är ju ändå troligare att man kör en rs på 0.9 än att man kör en F7:a på 1.52stroke skrev:Yamaha RS som drog 0,9 L/Mil !!
Njjjjjaaaaaaaaaaa !!
Lite närmare sanningen skulle ju vara bra
Jag vet, jag har legat nästan full macka (ca 10 000 varv) i över 1 mil, gör det med en 2T.