Är Det Någon Som Kör Skoter Här??

Halliho

Medlem
3 jan 2005
30
0
1
Norrland
Hejsan är det ingen som har lite synpunkter om en Zr 700-99???

Ber ödmjukast om en zr 700 synpunkt vad som helst.......
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Katter....

:) Hej !


Den har inte riktigt lika många Hk som sina klasskamrater i 700 klasse ( 1999 ) men det är en mycket bra maskin till "Allround" körning.

Dock skall du bestycka den i både Förgasare & Variatorer så som ZR-700 ( 2000 modellen !!! ).
Detta är ett måste !!
....Då blir det en helt annan ( bättre ) skoter !


- - - - - - -
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Det är väl den gammla hederliga Wildcatmotorn i den,jag vet inte vad effekten var,men jag tror inte den var så effektstinn jämförelsevis!?
Nån som vet vad en ZR 700 ska ha i kusar?
 

mxz 670 HO

Välkänd medlem
31 dec 1999
150
0
6
sundsvall
jag har snowmobiles test på zr 700-99!Enligt snowmoblie så är det 115 hk vilket är 15 mindre än i rotax motor och den kännsslö i starten och den har inte en chans att hänga på andra 700 står det!Men den ska hålla bra!
 

Powder 700

Aktiv medlem
9 aug 2004
64
6
8
Edsbyn
Jag hade en powder special 700 -00 ifjol den var jag nöjd med förutom att den var lite framtung och hade bedrövlig variatorbestyckning. Men jag monterade ett BM kit på min samt gick ner ett steg på förgasar bestyckningen å vilken skillnad det blev ett helt annan skoter ett ruggigt acc och backshift den blev nästan lite svårkörd:D . Motorn ligger på 118hk och är nog den slitstarkaste artic har gjort den är väldigt enkelt uppbyggd och lätt att skruva med...om nu det skulle behövas vilket jag tvivlar på :)
 

Halliho

Medlem
3 jan 2005
30
0
1
Norrland
Tack för hjälpen med svar och information kom gärna med fler tankar och synpunkter...

Ska iväg och kika på några skotrar imorgon, tror det blir 2 Xc 700 en -98 och en -99 men har som ni förstått även funderat på någon Arctic men inte bestämt mig för någon eller något speciellt märke.

POWDER 700- När du hade bestyckat om den och satt på BM -kitet tyckte du att den drog nå mindre soppa? Ungefär hur mycket drog din?

Varför jag frågar är för att jag har hört många säga att Powder 700 tog så mycket soppa.

mvh Halliho

 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Halliho skrev:
Tack för hjälpen med svar och information kom gärna med fler tankar och synpunkter...

Ska iväg och kika på några skotrar imorgon, tror det blir 2 Xc 700 en -98 och en -99 men har som ni förstått även funderat på någon Arctic men inte bestämt mig för någon eller något speciellt märke.

POWDER 700- När du hade bestyckat om den och satt på BM -kitet tyckte du att den drog nå mindre soppa? Ungefär hur mycket drog din?

Varför jag frågar är för att jag har hört många säga att Powder 700 tog så mycket soppa.

mvh Halliho
Nåå...blev det nån affär,eller? :confused:
 

Powder 700

Aktiv medlem
9 aug 2004
64
6
8
Edsbyn
Helt orginal åkter jag på 2,8 liter men det var den gången det :)

Efter BM kitet blev den törstigare självklart,men efter bestyckning av förgasarna fick jag den att gå på mellan 3-3,5 liter även vid hård körning,vilket förekom ganska ofta "ingen kommer minns en fegis" :D Helt okej för en 700 enligt min mening,riktiga skotrar dra bensa så dä så.
 

Halliho

Medlem
3 jan 2005
30
0
1
Norrland
Var och provade en zr 800 -01a som var i väldigt fint skick. Var riktigt skoj att köra tror det blir den jag köper.
 

Halliho

Medlem
3 jan 2005
30
0
1
Norrland
Köpte zr 800 -01an den gick riktigt bra och såg väldigt fin ut komp testade den och pratade med tidigare ägare och allt verkade OK. Men det är ju en begagnad skoter så man vet ju aldrig.....Ska premiär prova den imorgon, måste kanske spänna boggie dämparen lite det fanns ett steg till får känna det imorgon

Ska bli roligt som fan att få köra lite skoter det var 5-6 år sen jag ägde en så jag vet inte det kanske är lite overkill att sätta sig på en zr 800 efter att ha kört en xcr 440- 95.... men men blir väl ganska lugnt i början.

Halliho
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Halliho skrev:
Köpte zr 800 -01an den gick riktigt bra och såg väldigt fin ut komp testade den och pratade med tidigare ägare och allt verkade OK. Men det är ju en begagnad skoter så man vet ju aldrig.....Ska premiär prova den imorgon, måste kanske spänna boggie dämparen lite det fanns ett steg till får känna det imorgon

Ska bli roligt som fan att få köra lite skoter det var 5-6 år sen jag ägde en så jag vet inte det kanske är lite overkill att sätta sig på en zr 800 efter att ha kört en xcr 440- 95.... men men blir väl ganska lugnt i början.

Halliho
Ha,haa...jag garanterar att du inte kommer att tycka det är lite köra med,iaf! :D