Är det olagligt med slutburk?

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Tja.
Jag har bara en fråga. Jag undrar om det är lagligt eller olagligt att ha en trimslutburk tex Speedtech eller slp?

Tacksam för svar MVH Koffe
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kolla om det står något om ljudnivå på reg-beviset. Står det och den överskrids samt att polisen är grinig så åker du dit.

Om det finns någon standardgräns har jag ingen aning om.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Kolla om det står något om ljudnivå på reg-beviset. Står det och den överskrids samt att polisen är grinig så åker du dit.

Om det finns någon standardgräns har jag ingen aning om.
Jag har kollat i mina papper och jag hittar inget om db eller något liknande.
Men är det ingen som vet säkert om man får ha trim till skotern i huvudtaget?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Trim får du säkerligen ha, alla trim gör inte så att maskinen låter till nästa kommun.

Men om det sker en olycka så kan ditt försäkringsbolag be om en genomgång av din maskin och om kwh skiljer sig mycker från regbeviset (som det gör med ex. pipor) så kan de vägra ge ersättning för skadan plus att det kan bli eftergifter om vem som orsakade skadan pga att din maskin avvek mycker från pappret.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Trim får du säkerligen ha, alla trim gör inte så att maskinen låter till nästa kommun.

Men om det sker en olycka så kan ditt försäkringsbolag be om en genomgång av din maskin och om kwh skiljer sig mycker från regbeviset (som det gör med ex. pipor) så kan de vägra ge ersättning för skadan plus att det kan bli eftergifter om vem som orsakade skadan pga att din maskin avvek mycker från pappret.
Tack för hjälpen
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Om man ska vara riktigt petig,så får du INTE överhuvudtaget ändra din maskin tekniskt från det utförande den hade när den typ besiktades.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Om den lever om så är det dödsstraff på slutburkar.. Däremot om du köper en tyst för att spara kilon så ska det inte vara något problem.