Är jag bara nojjig?

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Tjenna, måste stöta och blöta en sak blev lite nojjig nu.

Då börjar vi.. Haft skotern ute stånas på släpkärran sedan förra helgens åkning, Igår ställade jag in dem på jobbet för att tina av den lite.

Igår drog jag av den och tvätta upp den lite, smörjde igenom boggien och lite leder. Skall på långtur på fredag eller långtur och långtur ska åka ca 75-80mil nästa helg. Med start fredag.

Idag när ja skulle köra på den på kärran igen så storkna den, starta den igen och då gick den som vanligt. Kan de va nå fel? Vill inte ha krångel på turen till helgen.

Är det normalt? Har aldrig varit med om det tidigare, lös inga felkoder eller liknande kanske bara jag som är nojjig :eek:h:
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Kan det vara ett relä som spökar. Det är ett känt fel på nytro. Har aldrig haft det själv så jag har inte forskat vidare. Men man kan tydligen knacka i just det reläet. Kommer bara inte ihåg vilket. Men det vet nog någon annan.

Edit: Nu vet jag inte hur kallt det är hos dig, men är det som här -30 Kanske den bara är genomfrusen.
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Den hade stått ute i typ -15 grader några dagar sedan tog jag in den. Kanske kan vara det som spökat något lite kondens!
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Annars så kan det hända att de dör på tomgången ibland och det är inget farligt men det går att justera.
Precis det händer ibland, kan hända ibland varm som kall om man ibland gasar till och att varvtalet sjunker lite för långt
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag tror att det här säger en hel del om yamahas kvalitet. En sak som alla andra som åker andra märken inte ens skulle ha reagerat på ger en yamahaägare en halv hjärtattack.