Åka två på en Phazer MTX

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Jag vet...
Det är inte optimalt, men ni som har en sådan, funkar det att åka två på den?

BMD
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har ej testa med 2 vuxna men min grabb har åkt bakpå men det är ju inget som man vill göra. Har ev. tänkt fixa en extra dyna som man monterar på då han skall åka med. Finns till Nytron men inte hittat till Phazern.
 

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Jag har ej testa med 2 vuxna men min grabb har åkt bakpå men det är ju inget som man vill göra. Har ev. tänkt fixa en extra dyna som man monterar på då han skall åka med. Finns till Nytron men inte hittat till Phazern.
Har också sett att det finns till Nytro, och är ett alternativ. Men känner att en Phazer räcker gott för det jag åker.
Ska undersöka ifall de kan tillverka till en Phazer isofall.

Var det för att du ej ville ha honom bakopm så du inte ville åka så eller?dåligt att hålla i där kanske?

A
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det blir trångt och han har inget att stödja sig mot. Men som sagt det funkar ju. Men jag gissar att du inte köper en sån för att tills största delen åka 2. Men för vissa utflykter i "familjetempo" så funkar det nog.
 

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Det blir trångt och han har inget att stödja sig mot. Men som sagt det funkar ju. Men jag gissar att du inte köper en sån för att tills största delen åka 2. Men för vissa utflykter i "familjetempo" så funkar det nog.
Nä det blir jag mest själv. Men ibland blir det familjerturer med ungar i pulkan bakom, så damen får sitta bakpå om hon inte köper egen maskin.
Kollade med hanngrens i Sundsvall som hade passande dynor till Nytro. De hade fått en förfrågan om ryggstöd till Phazer, men ingen sits då den kunden ansåg den lång nog att åka två på..
Känns ej rätt köpa en Venture Lite / MP när man till 90% kommer åka själv...
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag är inne på att fixa något själv under sommaren som man lätt skall kunna "klicka" på då man skall åka 2..

Vet attd et finsn i USA med både sists, handtag och ryggstöd. Men den var ganska så dyr och vad jag vet säljs den ej här i Sverige.
 

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Jag är inne på att fixa något själv under sommaren som man lätt skall kunna "klicka" på då man skall åka 2..

Vet attd et finsn i USA med både sists, handtag och ryggstöd. Men den var ganska så dyr och vad jag vet säljs den ej här i Sverige.
Inne på samma om det blir en Phazer.
Ska kolla runt lite, annars får höra vad de ska ha för att bygga en klick on version till pz.
 

lajnus

Medlem
26 sept 2009
42
0
1
Luleå
Haft en phazer fx jag. och nå gick de relativt bra att åka 2st, man får packa ihop sig lite bara så! :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
vart tvungen att åka nåra mil med 2 på skotern när en kompis gick sönder. det var dock på en sjö men nog gick det för sig. ända problemet var att dämparna inte var gjorda för 140+ kg.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
skulle tipsa dig att fixa bättre dämpare om ni ska åka nån längre tur. åkte två idag ganska lång tur å dämparna var typ i botten hela tiden :S
 

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
skulle tipsa dig att fixa bättre dämpare om ni ska åka nån längre tur. åkte två idag ganska lång tur å dämparna var typ i botten hela tiden :S
Ok
blir att slänga i värre dämpare då.
Ingen som vet om det går att montera Venturens klackar som man fäller upp på fjädrarna då man vill ha hårdare fjädring vid passagerare?