Åkkamrater runt Lillhärdal?

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Hej! :ciao:

Jag ska upp till Lillhärdal nästa helg dvs datum 26-27. Det kan hända att jag åker den 26 och det kan hända att jag åker på måndag den 28.

Sist jag var uppe så fanns det ingen att åka med förutom några galna 16 åringar vilket var trist så i och med denna tråd så söker jag efter åkkamrater i Lillhärdal eller i närheten.

Kanske åka till någon av de tre skidorterna och övernatta där, finns massor med leder och möjligheter så kom gärna med förslag!
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Är det gott om det även i Lillhärdal? Brukar vara si och så där dom sensaste åren...
Var halvdåligt förra året, men vi har ofta köldrekord och mycket snö.
Har vart snö sedan någon vecka innan jul, och har inte smält bort än.

Är i Stockholm nu, men enligt folk som bor där uppe så är det cirka 50cm i byn och 70-80+ ute på fjället.

Var där förrförra veckan, underbart väder!
 

Smissen

Medlem
19 jan 2008
36
0
1
ORSA
Hej! Är det verkligen så pass med snö nu?? Vi åkte från Orsa Finnmark till Lillhärdal helgen före nyårsafton, och när man kommer ner mot härdal så försvinner snön, som vanligt de senaste åren!! Nere i byn gick det inte att åka över ån och upp till värdshuset (öppet vatten) och man åkte på myrtuvorna hela tiden!! Dags att ställa ut snökanoner i härdal kanske!
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Jag var som sagt uppe för två veckor sedan och då var det cirka 50-60cm. Sedan dess har jag inte varit uppe men jag har snackat med några som bor där och det är nog minst 50. Var tex -20 grader igår. Jag får komma med en rapport efter helgen!
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Bestämda tider är 15/2 (bara den dagen, har nog sällskap så jag klarar mig) och från den 21/3 (eller 22) till den 2/3 och jag är totalt utan åkkamrater :eek:
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Vad är det för trist med galna 16åringar? utveckla dig mer!
Jag umgås hellre med äldre människor då de av naturen är mer mognare än yngre personer.

De 16åringarna jag såg sist i Lillhärdal verkade lite emm, omogna, MEN självklart så finns det säkert undantag.

Vi säger så här istället; Jag söker mogna skoteråkare, helst över 18 år!